Η μη έγκριση των τιμολογίων για την εν λόγω χρονική περίοδο οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών, μητρική των εταιρειών διανομής, είχε χαρακτηρίσει κρατικές ενισχύσεις τις εκπτώσεις στα τέλη σύνδεσης και τις επιδοτήσεις των εσωτερικών εγκαταστάσεων φυσικού αερίου.
Όταν επιτράπηκε η επιχορήγηση παρεμβάσεων για περιοχές μ χαμηλή διείσδυση φ. αερίου και νοικοκυριά χαμηλής εισοδηματικής κατηγορίας, διευθετήθηκε και το πρόβλημα των παροχών. Ταυτόχρονα, η ΡΑΕ ενέκρινε και τις τροποποιήσεις των πενταετών προγραμμάτων ανάπτυξης, 2020 – 2024, των ΕΔΑ, με μικρές αλλαγές, όσον αφορά στην ένταξη ορισμένων περιοχών.
Όπως σχολιάσε στο energia.gr ο κ. Μάριος Τσάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, τα τιμολόγια εγκρίθηκαν βάσει των εισηγήσεων που υποβλήθηκαν στη Αρχή και με αμελητέες τροποποιήσεις σε ό,τι αφορά στο ύψος των λειτουργικών εσόδων. Παράλληλα, συνέχισε ο κ. Τσάκας, η ΡΑΕ ενέκρινε και τις αλλαγές στο 5ετές business plan της εταιρείας, με την επανένταξη των τριών ενεργειακών Δήμων, τα έργα που θα κατασκευαστούν πέριξ των αυτών των περιοχών, την επέκτασή τους σε βιομηχανικές περιοχές, κλπ.
Έτσι, κλείνει ένα σημαντικό κεφάλαιο ενός προβλήματος που ταλαιπώρησε τις διοικήσεις των εταιρειών διανομής (βλέπε σχετικό άρθρο του energia.gr στις 26/10, εδώ) που προχωρούν πλέον ακάθεκτες στα επενδυτικά σχέδιά τους στον τομέα της ανάπτυξης των δικτύων διανομής, ενώ μέλλει να ακολουθήσει, στις αρχές Νοεμβρίου, η υποβολή στην ΡΑΕ των νέων 5ετών business plan για την περίοδο 2021 – 2025.