Πρόστιμο ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ θα πληρώσει η Volkswagen, από τη στιγμή που δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στους στόχους της Ε.Ε. αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων της για το 2020

Σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, την περσινή χρονιά μείωσε τους ρύπους CO2 κατά σχεδόν 20%, στα 99,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (g/km), στα οχήματά της που κινούνται εντός της Ε.Ε., ωστόσο η τιμή αυτή ήταν κατά 0,5 g/km χαμηλότερη από τους στόχους των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών. Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, η αδυναμία ευθυγράμμισης αποδίδεται στην αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Οι Βρυξέλλες ασκούν έντονες πιέσεις στους κατασκευαστές αυτοκινήτων ούτως ώστε να μειώσουν δραστικά τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, διαφορετικά τους επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 που εκπέμπουν.

Η Volkswagen καθώς και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν την παραγωγή των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αναδιαμορφώνουν τις μονάδες παραγωγής προκειμένου να κατασκευάσουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο αυτό, η VW σκοπεύει έως το 2030 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων να αναλογούν στο 60% των συνολικών της πωλήσεων, από 40% του προηγούμενου στόχου της. «Οριακά χάσαμε τον στόχο για το 2020, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χέμπερτ Ντις, προσθέτοντας ότι ευελπιστεί το 2021 η VW να καταφέρει να πιάσει τους στόχους για τους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")