Oι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι το παγκόσμιο eCommerce αυξήθηκε κατά 27,6% για όλο το 2020, αγγίζοντας τα 4,280 τρισεκατομμύρια δολάρια, παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση σε σχέση την αρχική εκτίμηση στα μέσα της πανδημίας που έλεγε για μια αύξηση της τάξης του 16,5%.

Ωστόσο, παρόλη τη σημαντική αυτή εξέλιξη, το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο παρουσίασε μείωση της τάξης του 3%, στα $23,839 τρισ.

Σε ότι αφορά το 2021, το eMarketer προβλέπει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θα επιβραδυνθεί σημαντικά, παρά τον νέο ενθουσιασμό των καταναλωτών για τις ψηφιακές αγορές. Η αύξηση του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου θα μειωθεί στο 14,3% το 2021, εν μέρει λόγω της ανάκαμψης και εν μέρει επειδή τόση ήταν η αύξηση έως το 2020.

Μέχρι το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είχαν ξεπεράσει τα $3 τρισ. Το 2020 το ποσό αυτό ήταν $4 τρισ., έως το 2022 θα είναι $5 τρισ., και έως το 2024 θα έχουμε φτάσει αισίως τα $6 τρισ. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2020, το 18% όλων των λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2024 το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 21,8%.

Πάντως, το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο (που περιλαμβάνει το σύνολο της αγοράς συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων από τα φυσικά καταστήματα και το eCommerce) αναμένεται να παρουσιάσει ανάκαμψη με αύξηση 5,1% το 2021.

Πρωταθλητής η Κίνα

Όπως αναφέρει το eMarketer και οι 32 εθνικές αγορές που καλύπτει κατέληξαν με τουλάχιστον διψήφιο ρυθμό αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020. Η Λατινική Αμερική σημείωσε ασυνήθιστα σημαντική ανάπτυξη (36,7%), παρά τις χειρότερες από το μέσο όρο μειώσεις των συνολικών λιανικών πωλήσεων (πτώση 3,4%). Το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο της Αργεντινής αυξήθηκε κατά 79,0% το προηγούμενο έτος, ποσοστό που πλησίαζε μόνο το 71,1% της Σιγκαπούρης.

Ωστόσο και το 2021, η Κίνα θα συνεχίσει να ηγείται στο παγκόσμιο eCommerce. Συγκεκριμένα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το 2021 το 33,3% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο (792,5 εκατ.) θα επιλέγουν την κινέζικη ηλεκτρονική αγορά, οι οποίοι θα αντιστοιχούν σε 2,779 τρισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (56,8% του παγκόσμιου συνόλου).

Μάλιστα, το τρέχον έτος, η Κίνα θα γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία που πραγματοποιεί πάνω από τις μισές λιανικές πωλήσεις της ψηφιακά (το 52,1% των λιανικών πωλήσεων θα προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο).