Ωστόσο, από τα περίπου 300 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν στα τέλη του 2019 στους δρόμους της ΕΕ, μόλις τα 615.000 ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σήμερα λειτουργούν στην Ένωση λιγότεροι από 250.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης οχημάτων, αριθμός που πρέπει να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για το 2030, εκτιμά η έκθεση της ΕΥ για λογαριασμό της Eurelectric, της πανευρωπαϊκής ένωσης της βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρισμού.
Η επέκταση των υποδομών θα απαιτήσει 20 δισεκατομμύρια ευρώ για φορτιστές δημόσιας χρήσης και 60 δισ. για ιδιωτικές εγκαταστάσεις, αναφέρει η έκθεση.
Η δημιουργία νέων σταθμών «βρίσκεται πολύ κάτω του στόχου» επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, σε συμφωνία με τις προειδοποιήσεις των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μέχρι το 2030 στην ΕΕ θα πρέπει να κυκλοφορούν 10,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης.
Η Eurelectric ζητά επίσης από την ΕΕ να καταστήσει υποχρεωτική τη διάθεση ηλεκτροκίνητων μοντέλων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι Βρυξέλλες έχουν ήδη θέσει ανώτατα όρια στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θα προτείνουν φέτος την αυστηροποίηση του κανονισμού ώστε να ενθαρρύνουν τη μετάβαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών.