Ενα εντυπωσιακό ορόσημο θα επιτύχει το 2021 η Κίνα, καθώς θα γίνει η πρώτη χώρα παγκοσμίως όπου η αξία των online πωλήσεων θα υπερβεί εκείνες των φυσικών καταστημάτων. Η Κίνα θα διατηρήσει –και φέτος– τον ρόλο της παγκόσμιας υπερδύναμης στο e-commerce, όσον αφορά την αξία των πωλήσεων. Η εξαιρετικά ώριμη ψηφιακά αγορά της Κίνας θα γίνει η πρώτη στην παγκόσμια ιστορία, όπου το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων

θα υπερκεράσει το φυσικό. Για την ακρίβεια, το 2021, οι ηλεκτρονικές αγορές λιανικής θα αντιπροσωπεύουν το 52,1% του συνόλου των πωλήσεων στη χώρα. Η επίδοση αυτή είναι βελτιωμένη κατά 7,3% έναντι της αντίστοιχης περυσινής, όταν οι online πωλήσεις αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 44,8%.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας eMarketer, η πορεία του e-commerce στην κινεζική αγορά προδιαγράφεται εξίσου εντυπωσιακή και σίγουρα εκτείνεται πέραν της τρέχουσας χρήσης. Συγκεκριμένα, για το 2022 η αξία των online πωλήσεων θα αυξηθεί εκ νέου κατά 11% και θα φτάσει να αντιπροσωπεύει ποσοστό 55,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα, ανερχόμενες στο ιλιγγιώδες ποσό των $3 τρισ.

Ισχυρό, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό, είναι το online κανάλι πώλησης και στη Νότιο Κορέα, η οποία ωστόσο ακολουθεί την Κίνα με μεγάλη διαφορά. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα θα αντιπροσωπεύουν φέτος λιγότερο από ένα τρίτο από όσες σημειώνονται σε φυσικά καταστήματα και συγκεκριμένα το 28,3%.

Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 31,6% το 2022 στη Νότιο Κορέα. Η τρίτη χώρα, παγκοσμίως, με την υψηλότερη αναλογία online πωλήσεων είναι η Μεγάλη Βρετανία, όπου το online κανάλι θα αντιπροσωπεύει ποσοστό 28,3% του συνόλου των πωλήσεων, με τις προβλέψεις της eMarketer να κάνουν λόγο για μικρή αύξηση του ποσοστού αυτού στο 28,5% το 2022.

Ακολουθεί η Δανία, όπου το 19,1% των συνολικών λιανικών πωλήσεων θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά το 2021, με τη Νορβηγία να έπεται με 17,6%. Οι ΗΠΑ κατατάσσονται μόλις στην έκτη θέση της σχετικής λίστας, καθώς φέτος οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιστοιχούν στο 15% του συνόλου το 2021, ποσοστό που θα αυξηθεί σε 16,3% το 2022.

Τη δεκάδα των χωρών του πλανήτη, όπου το ψηφιακό κανάλι είναι πιο ισχυρό, συμπληρώνουν τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες: η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Ισπανία με ποσοστά 14,3%, 13,2%, 11,2% και 10,9% αντιστοίχως.

kathimerini.gr