Οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι η διαθεσιμότητα κοινόχρηστων σταθμών φόρτισης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ χωρών, ότι τα συστήματα πληρωμής δεν είναι εναρμονισμένα και ότι δεν παρέχεται στους χρήστες ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο. Το 2020, μολονότι μειώθηκαν συνολικά οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων λόγω της πανδημίας, αυξήθηκε σημαντικά το μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και των υβριδικών με ρευματολήπτη. Παρ’ όλα αυτά, τα δίκτυα φόρτισης δεν αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό. Σύμφωνα με τους ελεγκτές, δεν υπήρξε συνολική ανάλυση του ελλείμματος υποδομών, ώστε να προσδιοριστούν ο αριθμός των αναγκαίων δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης, η θέση εγκατάστασής τους ή το είδος ισχύος που θα πρέπει να παρέχουν. Η χρηματοδότηση που παρεχόταν μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΜΣΕ) δεν έφθανε πάντοτε εκεί όπου χρειαζόταν περισσότερο, ενώ δεν υπήρχαν σαφείς και συνεπείς τιμές-στόχοι, ούτε συνεκτικές ελάχιστες απαιτήσεις για τις υποδομές σε επίπεδο Ε.Ε.
Οι διαφορές μεταξύ κρατών-μελών είναι σοβαρές, με την υψηλότερη πυκνότητα να καταγράφεται στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τη χαμηλότερη στις χώρες της Κεντρικής και Νότιας. Στην Ε.Ε. των «27», η Γερμανία, η Γαλλία και οι Κάτω Χώρες από κοινού συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος (69%) του συνόλου των σημείων φόρτισης. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat τον Σεπτέμβριο του 2020, είναι η τρίτη χώρα από το τέλος στους σταθμούς φόρτισης ανά 100 τ .χλμ., κάτι που δείχνει πόσο αναγκαίος είναι ο σχεδιασμός των υπουργείων για ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στο 2021.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")