Οπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, η Aegean, λόγω υψηλότερου κόστους που συνδέεται με την πανδημική κρίση, υπέστη, κατά το διάστημα 23 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου 2020, ζημία της τάξεως των 139 εκατ. ευρώ, ποσό που υπερκαλύπτει το ύψος της κρατικής ενίσχυσης. Η τελευταία θα καταβληθεί στην Aegean εντός 20 ημερών από την πιστοποίηση της αύξησης κεφαλαίου, με τα 60 εκατ. ευρώ να χρησιμοποιούνται ως κεφάλαιο κίνησης την επόμενη διετία.
Η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι εξαιρετικά δύσκολοι για τις αερομεταφορές. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες της φετινής χρονιάς η Aegean πραγματοποίησε σχεδόν το ένα τρίτο της δραστηριότητας του 2019, ενώ η επιβατική κίνηση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Πτωτικά κυμάνθηκαν τα μεταβλητά κόστη που σχετίζονται με τις πτήσεις και τους επιβάτες λόγω της σημαντικά μειωμένης δραστηριότητας, καθώς και τα σταθερά έξοδα, όπως σημειώνεται στο ενημερωτικό δελτίο. Για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς η εταιρεία αναμένει ζημίες, οι οποίες όμως εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, τόσο σε λειτουργικό αποτέλεσμα όσο και σε καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων. Από τις αρχές Απριλίου έχει παρουσιαστεί σταδιακή αύξηση στις ημερήσιες εισπράξεις από τις πωλήσεις εισιτηρίων σε σύγκριση με τις εισπράξεις των προηγούμενων πέντε μηνών, γεγονός που αναμένεται να βελτιώσει τη ρευστότητα του ομίλου.
Επίσης, η Aegean έχει αναμορφώσει το επενδυτικό πρόγραμμά της και παρότι διατηρεί τη συνολική παραγγελία για την παραλαβή 46 νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320 neo, εκ των οποίων 8 έχουν ήδη παραληφθεί, έχουν μετατεθεί οι χρόνοι παραδόσεων, που συμφωνήθηκαν αρχικά για τα επόμενα έτη. Ενα αεροσκάφος A321 neo προγραμματίζεται να παραληφθεί το 2021, ενώ οι παραδόσεις των υπόλοιπων αεροσκαφών προγραμματίστηκαν για την περίοδο 2022-2026. Η μετάθεση των παραδόσεων οδήγησε και σε μείωση των προβλεπόμενων κεφαλαιουχικών δαπανών για τα έτη 2020-2022.
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ενδεχομένως να υπάρξουν συνθήκες για τη σταδιακή ανάκαμψη ευρύτερα του κλάδου των αερομεταφορών, αλλά και της Aegean. Αυτό όμως θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα του ρυθμού υλοποίησης των εμβολιασμών και την καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")