Νέα καθυστέρηση στην κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας προανήγγειλε σήμερα ο επικεφαλής της βουλγαρικής ρυθμιστικής ενέργειας, τονίζοντας ότι ο IGB θα τεθεί σε λειτουργία, τελικά,  τον Ιούνιο του 2022

Η πανδημία του κορωνοϊού και η ανάγκη για πρόσθετη περιβαλλοντική εκτίμηση για τη διέλευση του αγωγού κάτω από φράγμα στη βουλγαρική επικράτεια έχουν προκαλέσει καθυστέρηση στην κατασκευή του αγωγού, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία ICGB, η οποία διαχειρίζεται το έργο.

Ο αγωγός διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας, κόστους 240 εκατομμυρίων ευρώ  είχε προγραμματιστεί να είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του 2020, όταν ξεκίνησε να ισχύει η 25χρονη συμφωνία της Σόφιας με την εταιρεία αερίου Azeri SOCAR για την εισαγωγή 1 δισεκατομμυρίου κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως.

Ο IGB, ένας αγωγός 182 χιλιομέτρων (113 μίλια), κατασκευάζεται από κοινοπραξία της ΔΕΠΑ, της κρατικής εταιρείας ενέργειας της Βουλγαρίας BEH και της Edison της Ιταλίας.

«Έχουμε δώσει τη συγκατάθεσή μας στο αίτημα της ICGB για παράταση της προθεσμίας για την έναρξη λειτουργίας του IGB έως τις 30 Ιουνίου 2022», δήλωσε ο Ιβάν Ιβάνοφ, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής της Βουλγαρίας. Ο αγωγός, με αρχική ετήσια χωρητικότητα 3 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm), είναι σημαντικός για τα σχέδια της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, καθώς θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Adriatic (TAP), το τελευταίο σκέλος, του συνολικού κόστους 40 δις δολ., Νοτίου Διαδρόμου διάδρομος φυσικού αερίου, ο οποίος θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη.

Η γειτονική βαλκανική μας χώρα λαμβάνει επί του παρόντος προμήθειες αζερικού φυσικού αερίου μέσω άλλου αγωγού αερίου μέσω Ελλάδας. Προς το παρόν, η Βουλγαρία καλύπτει τις ανάγκες της σε φυσικό αέριο περίπου 3 bcm κυρίως με εισαγωγές από τη ρωσική Gazprom.