με την Κορίνα Χατζηγεωργίου και τον Κυριάκο Νικολαΐδη της διαδικτυακής πλατφόρμας Agro-U

Με την πανδημία του κορωνοϊού να κάνει την εμφάνισή της, ούτε ο πρωτογενής τομέας έμεινε ανεπηρέαστος, με μεγάλο πρόβλημα να εντοπίζεται στην εύρεση εργατικών χεριών την περίοδο της συγκομιδής, πρόβλημα το οποίο προϋπήρχε, αλλά επιδεινώθηκε από τις άμεσες συνέπειές της. Το κλείσιμο των συνόρων, κυρίως με τη γειτονική Αλβανία, δεν επέτρεψε σε πολλούς εποχικούς εργάτες να μετακινηθούν στη χώρα μας, δημιουργώντας έλλειψη εργατικών χεριών. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα αποσκοπεί να λύσει η διαδικτυακή πλατφόρμα Agro-U, μια πρωτοβουλία της Κορίνας Χατζηγεωργίου και του Κυριάκου Νικολαΐδη, με έδρα την Θεσσαλονίκη. Η Κορίνα είναι απόφοιτος του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ, ενώ ο Κυριάκος απόφοιτος της Γεωπονίας του ΑΠΘ. Σκοπός του εγχειρήματος, ήδη πριν από την εμφάνιση της πανδημίας, είναι η σύνδεση του ενδιαφερόμενου για εργασία με τον αγρότη. Η πλατφόρμα ανέβηκε για πρώτη φορά στο διαδίκτυο την 1η Απριλίου του περασμένου έτους με την ανταπόκριση να είναι άμεση. Σε αυτή μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους οι ενδιαφερόμενοι για εργασία στον αγροτικό τομέα, ενώ οι αγρότες που αναζητούν εργατικά χέρια μπορούν να καταχωρήσουν την αγγελία τους. Η επιτυχία του εγχειρήματος ήταν τέτοια, ώστε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο αργότερα το περιοδικό The Economist να αφιερώνει το πρωτοσέλιδο του στους δύο νέους. Εμείς με τη σειρά μας ήρθαμε σε επικοινωνία με τους εμπνευστές του Agro-U, οι οποίοι μας απάντησαν στα ερωτήματα μας

Η Κορίνα και ο Κυριάκος, δύο νέα παιδιά. Πώς έγινε η γνωριμία μεταξύ σας; Και πώς αποφασίσατε να εργασθείτε από κοινού σε ένα τέτοιο πρότζεκτ;

Με τον Κυριάκο γνωριστήκαμε πριν κάποια χρόνια. Μπορέσαμε να δέσουμε ως ομάδα διότι καταγόμαστε και οι δύο από αγροτικές οικογένειες, επομένως γνωρίζουμε από πρώτο χέρι όλες τις δυσκολίες του αγροτικού κλάδου. Κατά τη διάρκεια της συγκομιδής των αγροτικών προϊόντων είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις άτομα που είναι διαθέσιμα για εργασία. Από την μια πλευρά ο Κυριάκος είχε γνώσεις γεωπονίας και από την άλλη πλευρά εγώ είχα γνώσεις πληροφορικής. Έτσι σκεφτήκαμε να κατασκευάσουμε μια διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης εργασίας αποκλειστικά για τον αγροδιατροφικό κλάδο και την ονομάσαμε Agro-U.

Ξεκινώντας, τι στόχους και όνειρα είχατε; Μπορούσατε να φανταστείτε ότι ένα χρόνο αργότερα θα γράφει για εσάς ένα περιοδικό όπως το The Εconomist;

Ο στόχος μας είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους αγρότες και τις αγροτικές επιχειρήσεις που αναζητούν να στελεχώσουν το κατάλληλο προσωπικό είτε μόνιμο είτε εποχικό, καθώς και όλα τα άτομα που αναζητούν εργασία στον αγροδιατροφικό κλάδο. Βρεθήκαμε στο πρωτοσέλιδο του The Economist σαν ΕΜΕΑ case study της Google. Ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η προσπάθειά μας προβάλλεται και αναγνωρίζεται τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό!

Ποιοι είναι οι στόχοι σας από εδώ και πέρα; Θα μπορούσε να επεκταθεί το μοντέλο σας σε ευρωπαϊκό επίπεδο; Πώς σκέφτεστε μια τέτοια ανάπτυξη;

Ο στόχος μας πάντα ήταν και είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε όσο περισσότερα άτομα του κλάδου γίνεται. Επόμενο ορόσημο για την υπηρεσία μας είναι να μπορέσει να βοηθήσει τους εργαζόμενους της Ελλάδας να έχουν πρόσβαση και πληροφόρηση για εποχικές αγροτικές εργασίες και σε άλλες χώρες πέρα από την Ελλάδα.

Σίγουρα ο αγροτικός τομέας βασίζεται μέχρι και σήμερα στο επίπεδο των γνωριμιών (εύρεση εργατών κ.λπ.). Όταν έγινε η αρχή βασιστήκατε σε γνωριμίες που μπορεί να διαθέτατε από την ενασχόλησή σας με τον χώρο; Δημιουργήθηκε δηλαδή ένα δίκτυο από «γνωστούς πελάτες» και ακολούθησαν μετά και άλλοι; 

Δεν συνέβη κάτι τέτοιο με την υπηρεσία μας. Γνωρίζαμε πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εύρεσης κατάλληλου αγροτικού προσωπικού και πως το πρόβλημα θα γίνει εντονότερο λόγω της πανδημίας, άμεσα μέσα σε ορισμένες μέρες από την κυκλοφορία της υπηρεσίας λαμβάναμε αιτήσεις από ολόκληρη την Ελλάδα.

Κοιτώντας κανείς την ιστοσελίδα που έχετε δημιουργήσει (www.agro-u.com), μπορεί να παρατηρήσει ότι το δίκτυό σας έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα, από την Κομοτηνή μέχρι την Κρήτη, τι όγκο εργατών και αγροτών έχετε εξυπηρετήσει μέχρι στιγμής;

 Η πλατφόρμα μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας χρησιμοποιήθηκε από δεκάδες χιλιάδες άτομα από όλη την Ελλάδα. Με την άρση των περιορισμών της πανδημίας πλέον δεχόμαστε αιτήσεις και από άλλες χώρες. Αυτό το διάστημα εξετάζουμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο εξυπηρέτησης των ανθρώπων αυτών.

Ποια ήταν η συνεισφορά της Google και του ok thess στην προσπάθειά σας;

Η υλοποίηση της ιδέας μας ξεκίνησε από το Ok!Thess, που αποτελεί θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας και εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Εκτός από το Ok!Thess έχουμε συμμετάσχει διαδικτυακά και σε άλλες θερμοκοιτίδες, όπως αυτή του Orange Grove, του MIT Enterprise forum Greece, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Νέας Γεωργίας. Η Google μάς έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στην προσπάθεια που κάνουμε προβάλλοντας τη δράση μας σε όλη την Ευρώπη, τόσο μέσα από τα κανάλια της, όσο και μέσα από σεμινάρια όπως το Grow Greek tourism online. Μέσα από αυτό το σεμινάριο καταλάβαμε σε βάθος τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την υπηρεσία μας. Η Google στο παρελθόν με έχει βοηθήσει προσφέροντάς μου μια υποτροφία προκειμένου να μάθω να κατασκευάζω εφαρμογές για κινητές συσκευές.

Είναι η Θεσσαλονίκη κατάλληλο μέρος για νεοφυείς στάρταπ επιχειρήσεις; Παρέχει η πόλη τις κατάλληλες υποδομές;

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές δράσεις ενίσχυσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας από φορείς της Θεσσαλονίκης. Ελπίζουμε όλη αυτή η δράση να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Πόσο εύκολο είναι να ξεδιπλώσει και να αναπτύξει ένας νέος τις ιδέες του σε μία χώρα η οποία ακολουθεί την πεπατημένη οδό;

Θεωρώ πως όταν έχεις να προσφέρεις κάτι χρήσιμο και σημαντικό στην κοινότητα, πάντα θα βρεθεί κάποιος για να σε ακούσει. Ειδικά στις μέρες μας με τη χρήση του διαδικτύου οι ευκαιρίες ανάπτυξης σε προσωπικό, αλλά και επαγγελματικό επίπεδο πολλαπλασιάζονται.

(από ardin-rixi.gr)