Μνημόνιο συνεργασίας για την προμήθεια λιθίου με δύο εταιρείες εξόρυξης άλμης -πλούσια στον εν λόγω μέταλλο- με τη χρήση γεωθερμίας, οι οποίες δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, υπέγραψε η Stellantis, σύμφωνα με δύο πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters. Το δημοσίευμα αυτό έρχεται μόλις μία εβδομάδα αφότου η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία

στον κόσμο ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ έως το 2025 για τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων της.

Η μία συμφωνία συνάφθηκε με την ιδιωτική εταιρεία Thermal Resources (CTR), η οποία λειτουργεί στο Σάλτον Σι στην Καλιφόρνια περίπου 160 μίλια νοτιοανατολικά του Λος Άντζελες και η άλλη με τη Vulcan Energy Resources, η οποία δραστηριοποιείται στη περιοχή Μπλακ Φόρεστ στη Γερμανία, σύμφωνα με τις πηγές.

Η μέθοδος με τη χρήση της γεωθερμίας περιλαμβάνει την εξόρυξη άλμης από τα υπόγεια κοιτάσματα και τη χρήση θερμότητας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με τη βοήθεια της οποίας το λίθιο αποσπάται από την άλμη. Το αλατόνερο στη συνέχεια επανεγχύεται στη γη, καθιστώντας τη διαδικασία περισσότερο βιώσιμη σε σχέση με τα ορυχεία και τις δεξαμενές εξάτμισης άλμης, τις δύο πιο κοινές υπάρχουσες μεθόδους για την παραγωγή του λευκού μετάλλου.

Η διαδικασία αυτή τυγχάνει όλο και περισσότερο της προσοχής από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την General Motors, η οποία πριν από περίπου 10 ημέρες ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει σε έργο της CTR στην Καλιφόρνια. Η CTR έχει δηλώσει ότι θα μπορούσε να παράγει 60.000 τόνους λιθίου -αποθέματα αρκετά για την προμήθεια περίπου 6 εκατ. EV, ανάλογα με τον σχεδιασμό- έως το 2024.

Η Vulcan από τη μεριά της δήλωσε ότι θα επενδύσει 1,7 δισ. ευρώ για την κατασκευή γεωθερμικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την εξόρυξη λιθίου στη Γερμανία, με στόχο την παραγωγή 55.000 τόνων του λευκού μετάλλου ετησίως.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο λίθιο, ένα βασικό συστατικό που χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV).

Ενδεικτικό της κινητοποίησης που υπάρχει στην αγορά του συγκεκριμένου μετάλλου είναι η ανακοίνωση της περασμένης Παρασκευής από την κινεζική κατασκευάστρια μπαταριών EVE Energy, με την οποία έκανε γνωστό ότι θα αποκτήσει ποσοστό σε μια μικρή εταιρεία παραγωγής λιθίου και θα δημιουργήσει μαζί της μια κοινοπραξία για την κατασκευή ενός έργου χημικών λιθίου με κόστος έως 1,8 δισ. γιουάν (277,8 εκατ. δολ.). Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η EVE σχεδιάζει να αποκτήσει το 28,1% μετοχών της Jinkulun Lithium Industry, η οποία κατασκευάζει λίθιο στην επαρχία Κινγκάι στα βορειοδυτικά της Κίνας, περιοχή γνωστή για τις λίμνες πλούσιες σε λίθιο.

Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια από κοινού εταιρεία με ποσοστό συμμετοχής κατά 80% της EVE και 20% της Jinkulun, για την κατασκευή μονάδας με παραγωγή 30.000 τόνων ετησίως ανθρακικού λιθίου και υδροξειδίου του λιθίου. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο συνολικός χρόνος κατασκευής του έργου δεν θα υπερβαίνει τους 36 μήνες.

Η σύμπραξη αυτή αποτελεί την τελευταία κίνηση της EVE για την εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσοτέρων αποθεμάτων συστατικών που είναι απαραίτητα στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Έχει αποκτήσει επίσης ένα μικρό ποσοστό στην εταιρεία παραγωγής κοβαλτίου Zhejiang Huayou Cobalt και ποσοστό 17% σε ένα έργο παραγωγής νικελίου και κοβαλτίου αξίας 2,1 δισ. δολ. στην Ινδονησία.

*(Aπό τη Ναυτεμπορική)