Η φιλοδοξία να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες και την απήχηση του διαφορετικού ύφους των αυτοκινητοβιομηχανιών του, οδηγεί τον όμιλο Stellantis προς το μέλλον, όπως αποδείχθηκε στη διαδικτυακή παρουσίαση των επενδυτικών πλάνων του την Πέμπτη 8 Ιουλίου.

Αποτυπώνοντας την κεντρική ιδέα του προγράμματος που θα υλοποιηθεί έως το 2030, ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, υπογράμμισε ότι «ο πελάτης βρίσκεται πάντα στην καρδιά του ομίλου μας και η δέσμευσή μας με αυτό το επενδυτικό πλάνο των 30+ δισ. ευρώ είναι να προσφέρουμε οχήματα που θα έχουν την απόδοση, τις δυνατότητες, το στυλ, την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία που θα ταιριάζουν στη καθημερινή ζωή μας. Η στρατηγική που παρουσιάσαμε επικεντρώνεται στο σωστό ύψος επένδυσης και στη σωστή τεχνολογία, έτσι ώστε αυτή να φτάσει στην αγορά στη σωστή χρονική στιγμή, διασφαλίζοντας ότι η Stellantis θα τροφοδοτεί την ελευθερία της κίνησης με τον πιο αποδοτικό, προσιτό και βιώσιμο τρόπο».

Σύμφωνα με τον Κ. Ταβάρες, η νέα στρατηγική θα επιτρέψει στον όμιλο να στοχεύσει μεσοπρόθεσμα σε διψήφιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε σταθερή βάση, αποτέλεσμα που θα προκύψει από τη μείωση του κόστους των μπαταριών, τη βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής και διανομής, τη δημιουργία εσόδων από νέες πηγές, όπως οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και τα μελλοντικά επιχειρηματικά μοντέλα λογισμικού, αλλά και από την επίτευξη συνεργειών με ετήσιο όφελος που θα ξεπερνά τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι νέοι στόχοι

Μια από τις προτεραιότητες του προγράμματος είναι το συνολικό κόστος αγοράς – χρήσης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου να είναι αντίστοιχο με εκείνο των συμβατικών οχημάτων μέχρι το 2026. Παράλληλα καθεμία από τις 14 μάρκες/επιχειρηματικά κέντρα στο χαρτοφυλάκιό του (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vaxhall, Peugeot, RAM και ο τομέας επαγγελματικών οχημάτων) θα προσφέρει εξηλεκτρισμένες λύσεις συνυφασμένες με το ξεχωριστό DNA τους.

Κρίσιμα σημεία για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων από το κοινό θεωρούνται η αυτονομία και η γρήγορη φόρτισή τους. Για αυτό και η Stellantis υπόσχεται αυτονομία 500-800 χλμ. ύστερα από κάθε φόρτιση, αλλά και δυνατότητα ταχυφόρτισης που θα εξασφαλίζει 32 χλμ./λεπτό.

Τέσσερις πλατφόρμες (Small με αυτονομία έως 500 χλμ., Medium με αυτονομία έως 700 χλμ., Large με αυτονομία έως 800 χλμ. και Frame με αυτονομία έως 800 χλμ.) με αμιγώς ηλεκτρική βάση θα αποτελέσουν τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Stellantis. Πλατφόρμες με δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά το μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και παραγωγική ικανότητα 2.000.000 μονάδων ετησίως για καθεμία από αυτές.

Ταυτόχρονα με την προσφορά μιας γκάμας λύσεων για ιδιώτες, εταιρείες και εταιρικούς στόλους που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός οχήματος, θα παρέχονται επιλογές για τη φόρτιση μέσω πράσινων πηγών ενέργειας και την επιτάχυνση χρήσης έξυπνων δικτύων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

Συνολικά μέχρι το 2030 το ποσοστό επιβατικών οχημάτων της Stellantis στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί σταθερά άνω του 70%, δηλαδή 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά, ενώ στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων της Stellantis αναμένεται να υπερβεί το 40%.

Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα, καθώς η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130 GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260 GWh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και τα σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν από 5 Gigafactories στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.

 

*(Από ΤΟ ΒΗΜΑ)