Ιδιαίτερα επικερδείς και ενδιαφέρουσες επιχειρήσεις είναι τα διυλιστήρια με εισαγωγές αργού και αντίστοιχη παραγωγή διαφόρων προϊόντων υψηλών προδιαγραφών. Ο συγχρονισμός όμως των αναγκαίων ποσοτήτων των διαφόρων προϊόντων ανάλογα με τη ζήτηση είναι το στοιχείο πρόκλησης των καιρών.
Ιδιαίτερα επικερδείς και ενδιαφέρουσες επιχειρήσεις είναι τα διυλιστήρια με εισαγωγές αργού και αντίστοιχη παραγωγή διαφόρων προϊόντων υψηλών προδιαγραφών. Ο συγχρονισμός όμως των αναγκαίων ποσοτήτων των διαφόρων προϊόντων ανάλογα με τη ζήτηση είναι το στοιχείο πρόκλησης των καιρών.

Ανέλπιστες καιρικές συνθήκες, πρόσφατα στην ανατολική πλευρά των ΗΠΑ άφησε αρκετά διυλιστήρια με αυξημένες ποσότητες προϊόντων απόσταξης σε άνετα εποχιακά επίπεδα, ενώ στην περίπτωση βενζίνης τα αποθέματα ήταν αρκετά χαμηλότερα από τα συνήθη επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών.

 Με τα παρόντα αποθέματα χαμηλότερα από τα ιστορικά χαμηλά ίσως αναμένονται αυξημένες εισαγωγές αργού για παραγωγή και κάλυψη των χαμηλών ποσοτήτων βενζίνης εκτός εάν τα παρόντα χαμηλά ανταποκρίνονται σε υψηλά επίπεδα ζήτησης και χρήσης αποκλείοντας οποιαδήποτε αύξηση εισαγωγών.

Οι παρούσες προς διύλιση ποσότητες αργού υπολείπονται αυτών των αντιστοίχων της περυσινής περιόδου, ενώ είναι βέβαιο ότι μόνο χαμηλές θερμοκρασίες στην ανατολική ακτή θα δημιουργήσουν προϋποθέσεις ανάγκης αύξησης παραγωγής λόγω ζήτησης. Διαφορετικά όποια παραγωγή θα καταλήξει σε αποθήκευση. Το πρώτο ήμισυ του έτους 2007 η ζήτηση βενζίνης κινήθηκε κατά μέσον όρο 140 χιλ. βαρέλια την ημέρα πλέον των 9,16 εκατ. βαρ./ημ. της αντίστοιχης περιόδου του 2006, με την πρόσφατη ζήτηση να επανέρχεται στα επίπεδα της περασμένης περιόδου.   Τα διυλιστήρια των ΗΠΑ πασχίζουν αρκετά ώστε να αντεπεξέρχονται των όποιων εποχιακών αυξήσεων ζήτησης, ανταποκρινόμενα στα εκάστοτε διαμορφωμένα χαμηλά του περασμένου έτους, αποφεύγοντας ξαφνικές εισόδους αγοράς αργού, καθώς και τις αντίστοιχες εντάσεις στη ναυλαγορά.

(από την Καθημερινή 10 Φεβρουαρίου 2007)