Το Facebook Επέτρεπε στις Πετρελαιοβιομηχανίες να Ψεύδονται για την Κλιματική Κρίση

Το Facebook Επέτρεπε στις Πετρελαιοβιομηχανίες να Ψεύδονται για την Κλιματική Κρίση
energia.gr
Δευ, 9 Αυγούστου 2021 - 16:18

Ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας κατηγορεί το Facebook ότι απέτυχε να εφαρμόσει τους ίδιους του τους κανόνες, προκειμένου να αποτρέψει την εκστρατεία παραπληροφόρησης που ανέλαβε βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου σχετικά με την κλιματική αλλαγή στη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών.

Η έκθεση του βρετανικού think tank "InfluenceMap", εντόπισε ραγδαία αύξηση των διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα από εταιρείες του πετρελαϊκού κλάδου που είχαν ως στόχο να επηρεάσουν το δημόσιο διάλογο αναφορικά με τις πολιτικές αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η InfluenceMap ανέφερε ότι σύμφωνα με την έρευνά της, πλέον, οι πετρελαιοβιομηχανίες δεν αρνούνται ευθέως την κλιματική κρίση, αλλά χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να παρουσιάσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ως μέρος της λύσης προς την Ενεργειακή Μετάβαση. Επιπλέον, η έκθεση εστιάζει στον φερόμενο ρόλο του Facebook στη διευκόλυνση της διασποράς ψευδών ισχυρισμών για την υπερθέρμανση του πλανήτη, μέσα από την επανειλημμένη αποτυχία του να εφαρμόσει τις ίδιες του τις πολιτικές για να ανακόψει το ρεύμα των ψευδεπίγραφων διαφημίσεων. «Το Facebook όχι απλώς εφαρμόζει ανεπαρκώς τις υπάρχουσες πολιτικές του για τις διαφημίσεις, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι πολιτικές αυτές δεν είναι αντίστοιχες με την τεράστια ανάγκη για επιτακτική κλιματική δράση» τονίζεται στην έκθεση.

Στο ίδιο κείμενο διαπιστώνεται πως 25 εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου δαπάνησαν τουλάχιστον 9,5 εκατ. δολάρια για να αναρτήσουν στο Facebook περισσότερες από 25.000 διαφημίσεις, με περισσότερες από 431 εκατ. προβολές. «Η βιομηχανία χρησιμοποιεί ένα εύρος τακτικών που είναι πολύ πιο εκλεπτυσμένες από την απλή άρνηση της κλιματικής αλλαγής. Ορισμένες από τις σημαντικότερες τακτικές που εντοπίστηκαν συμπεριλαμβάνουν την σύνδεση της χρήσης πετρελαίου και φυσικού αερίου με τη διατήρηση μιας καλής ποιότητας ζωής, την προώθηση των ορυκτών καυσίμων ως «πράσινων» και τη δημοσίευση των εθελοντικών δράσεων της βιομηχανίας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», επισημαίνει η έκθεση.

Επιπλέον, σημειώνει την αύξηση στις διαφημιστικές δαπάνες στο Facebook τον Ιούλιο του 2020, δηλαδή, αμέσως μετά την ανακοίνωση ενός προγράμματος για το περιβάλλον, ύψους 2 τρισ. δολαρίων από τον τότε υποψήφιο για την προεδρία, Τζο Μπάιντεν, το οποίο περιελάμβανε την προώθηση της χρήσης καθαρών μορφών ενέργειας. Αυτές οι δαπάνες διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα έως και τις εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου.

«Αυτό δείχνει ότι η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου χρησιμοποίησε στρατηγικά τις διαφημίσεις του Facebook και έχοντας πολιτικά κίνητρα», σημειώνει η έκθεση. Η InfluenceMap αναφέρει ότι διαπίστωσε πως πέρσι εμφανίστηκαν στο Facebook 6.782 διαφημίσεις της βιομηχανίας ενέργειας που προωθούσαν τον ισχυρισμό ότι το φυσικό αέριο είναι πράσινο καύσιμο, ή περιέχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, παρά το γεγονός ότι έρευνα του Διακυβερνητικού Πάνελ για την Κλιματική Αλλαγή υποστηρίζει το εντελώς αντίθετο.

Επιπλέον, η δεξαμενή σκέψης υποστηρίζει ότι υπήρξε προσπάθεια μετατόπισης της ευθύνης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη βιομηχανία, στους απλούς πολίτες και τις καθημερινές τους συνήθειες. Ακόμη, σημειώνει ότι η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας υπολογίζει ότι οι παγκόσμιοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη μετατόπιση της βιομηχανίας ενέργειας σε πράσινες τεχνολογίες, ενώ μόλις το 8% της μείωσης μπορεί να προκύψει από τις αλλαγές των καταναλωτικών μας συνηθειών – συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των αεροπορικών πτήσεων.

Η InfluenceMap τονίζει ότι αν και το Facebook απομάκρυνε ορισμένες από αυτές τις διαφημίσεις εξαιτίας των ψευδών ισχυρισμών που συμπεριλάμβαναν, εν τούτοις, επέτρεψε τη δημοσίευση άλλων!