Το Πρώτο Βήμα για την Πάταξη του Λαθρεμπορίου και της Φοροδιαφυγής στα Καύσιμα Έχει τη Σφραγίδα του ΣΕΕΠΕ

Το Πρώτο Βήμα για την Πάταξη του Λαθρεμπορίου και της Φοροδιαφυγής στα Καύσιμα Έχει τη Σφραγίδα του ΣΕΕΠΕ
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Παρ, 17 Σεπτεμβρίου 2021 - 08:24

Την προηγούμενη Τρίτη υπήρξε μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη στην αγορά των υγρών καυσίμων που να μην έλαβε την προσοχή που της άρμοζε. Αναφερόμαστε στο Μνημόνιο Συνεργασίας για την πάταξη των φαινομένων του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής στα υγρά καύσιμα, που υπέγραψαν η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων 

Εσόδων (ΑΑΔΕ) και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ). Στο επίκεντρο αυτής της συνεργασίας βρίσκεται το ηλεκτρονικό σύστημα εισροών-εκροών στα υγρά καύσιμα, που αποσκοπεί στην πιο αποτελεσματική λειτουργία του. 

Ο  ΣΕΕΠΕ του οποίου τα μέλη διακινούν το 90% των υγρών καυσίμων και άλλων πετρελαιοειδών προϊόντων της χώρας, θα παρέχει τεχνική υποστήριξη και θα συνδράμει τεχνολογικά στην εγκατάσταση και λειτουργία ενός ολιστικού συστήματος παρακολούθησης των εισροών-εκροών σε όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τις φορολογικές αποθήκες της χώρας, όπως ανακοινώθηκε σχετικά.

Το αναβαθμισμένο σύστημα θα έχει κομβικό ρόλο στην περιστολή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αφολυ θα συνδυάζει και διασταυρώνει πληροφορίες και ηλεκτρονικά δεδομένα που θα λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο, από μετρήσεις σε διαφορετικά σημεία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το energia.gr μίλησε για το θέμα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου και Διευθύνοντα Σύμβολο της ΕΛΙΝΟΙΛ, Γιάννη Αληγιζάκη, ο οποίος προσπαθεί έντονα, τα τελευταία χρόνια, να πείσει την Πολιτεία να λάβει ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του παράνομου εμπορίου, καταθέτοντας ολοκληρωμένες προτάσεις.

Όπως μας είπε, τo πρώτο και ουσιαστικό βήμα για να ελεγχθεί η παραβατικότητα στον τομέα είναι να λειτουργήσει το περιβόητο σύστημα εισροών-εκροών. Αν δεν λειτουργήσει –και δεν θα λειτουργούσε ούτε το 2022 ούτε καν το 2023 κατά την άποψή του- δεν θα μπορεί να ελεχθεί η παραβατικότητα.

«Δεν είναι εύκολο αυτό που έγινε. Το λέμε χρόνια τώρα στην Πολιτεία, στη σημερινή κυβέρνηση και στην προηγούμενη, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η πολυδιάσπαση των ευθυνών, δηλαδή το ότι έχουν αναθέσει το μεγάλο πρόβλημα της παραβατικότητας σε πέντε υπουργεία (Ανάπτυξης, ΥΠΕΝ, Μεταφορών, Οικονομικών κλπ), με αποτέλεσμα να μην αναλαμβάνεται καμία ευθύνη, να μην υπάρχει έλεγχος, ούτε ο αναγκαίος συντονισμός, και τελικά με αυτή την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων να χάνονται πολύτιμοι πόροι και χρόνος. Έτσι αποφασίσαμε να βρούμε έναν project manager και για εμάς στον ΣΕΕΠΕ, αυτό το βρήκαμε στην ΑΑΔΕ. Αρχίσαμε, να εργαζόμαστε μαζί τους προκειμένου να αντιμετωπίσουμε στη ρίζα του το πρόβλημα, δηλαδή τη δημιουργία ενός συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια και στις αποθήκες καυσίμων που, δίχως διάθεση κριτικής, δεν έχει δουλέψει έως τώρα», είπε.

Ο κ. Αληγιζάκης συνέχισε, λέγοντας πως έχουν γίνει πολλά λάθη και έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να μην επιβαρυνθεί πάλι ο φορολογούμενος. «Από τη στιγμή, επομένως που το Δημόσιο δεν έχει την τεχνογνωσία αλλά ούτε και την εμπειρία της αγοράς – εκτός από την έλλειψη βούλησης, όλες τις προηγούμενες δεκαετίες, να «σπάσει αυγά»-  είπαμε, ως Σύνδεσμος να καλύψουμε εμείς αυτό το έλλειμμα», μας τόνισε.

Κατά τον ίδιο είναι πιθανό, οι κυβερνώντες, τα παλαιότερα χρόνια, να σκέφτονταν ότι, χάρη και στην παραβατικότητα, οι τιμές των υγρών καυσίμων διατηρούνταν σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που θεωρούσαν «καλό» για τη χώρα… «Κάποια στιγμή ήρθε, όμως, η δημοσιονομική κρίση και τα Μνημόνια και το κράτος αντιλήφθηκε ότι θα πρέπει επιτέλους να αναλάβει πραγματικά την ευθύνη. Τότε ήταν, όμως, που άρχισαν να παρουσιάζονται οι στρεβλώσεις της δημόσιας διοίκησης», τόνισε.