Επιστολές Επ. Ανταγωνισμού σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο για το Τίμημα της Εγνατίας Οδού

Επιστολές Επ. Ανταγωνισμού σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο για το Τίμημα της Εγνατίας Οδού
της Πέννυς Κούτρα
Τρι, 21 Σεπτεμβρίου 2021 - 16:49

Η απόκλιση στα προσφερόμενα τιμήματα στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ –που ήδη έχει αναδείξει προτιμητέο επενδυτή την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- φέρεται να κινητοποίησε την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Πώς αποτιμούσαν την παραχώρηση ΤΑΙΠΕΔ και Δημόσιο

Επιστολές τόσο προς τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και τον όμιλο Μυτιληναίου έχει αποστείλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητώντας διευκρινίσεις για τις δεσμευτικές προσφορές που κατέθεσαν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση της ΕΠΑΝ υπαγορεύεται στο πλαίσιο της ευρύτερης έρευνας που διεξάγει για τον κλάδο κατασκευών και παραχωρήσεων. Ωστόσο, η ΕΠΑΝ φέρεται να κινητοποιήθηκε μετά τη διαπίστωση σημαντικής απόκλισης των προσφερομένων τιμημάτων από τις  διεκδικήτριες κοινοπραξίες, αλλά και από τις εκτιμήσεις των συμβούλων του εν λόγω διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι  το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.  (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), ως Προτιμητέο Επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών. Η δεσμευτική προσφορά ανέρχεται σε 1.496.100.000 ευρώ.

Η προσφορά της μειοδότριας κοινοπραξίας Μυτιληναίος – Vinci- Αβαξ απείχε πέραν του 15% από εκείνη των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis και για αυτό εξάλλου το δεύτερο σχήμα δεν κλήθηκε να καταθέσει – στο πλαίσιο της προβλεπόμενης διαδικασίας- βελτιωμένη προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται πάντως ότι σύμφωνα με τον σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, τόσο η κατασκευή όσο και η παραχώρηση της Εγνατίας αποτιμήθηκε πέριξ του 1,2 δισ.ευρώ, ενώ ο ανεξάρτητος εκτιμητής του Δημοσίου είχε σύμφωνα με πληροφορίες τοποθετήσει την αξία της παραχώρησης στα 800 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής η ΕΠΑΝ έχει ζητήσει ενημέρωση μόνον από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος, χωρίς ωστόσο να απευθύνει αντίστοιχα ερωτήματα στους υπόλοιπους εταίρους των κοινοπρακτικών σχημάτων (Egis αλλά και Vinci, Άβαξ).

(από euro2day.gr)