Συνεχίζεται το «επενδυτικό κρεσέντο» του ομίλου Βαφειά, με αγορές και παραγγελίες νέων πλοίων. Από την αρχή του χρόνου ο όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 290 εκατ. δολάρια, σε bulk carriers, LPG carriers, ενώ τώρα εστιάζει στα δεξαμενόπλοια τύπου product (MR). Μέχρι τον περασμένο Μάιο ο όμιλος έδωσε ιδιαίτερο βάρος στις αγορές των bulk carriers και των LPG. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έστρεψε το βλέμμα του στα δεξαμενόπλοια και συγκεκριμένα στα πλοία μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product).

Ειδικότερα ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η Brave Maritime, η private company του ομίλου, απέκτησε το Justice Express μεταφορικής ικανότητας 46.000 dwt και ναυπήγησης 2011 και το Ocean Mars ναυπήγησης 2009 και μεταφορικής ικανότητας 50.000 τόνων, έναντι περίπου 26 εκατ. δολαρίων συνολικά.

Η κίνηση αυτή έγινε σε μια περίοδο που η αίσθηση στην αγορά είναι ότι η «μαρκέτα», όπως λέγεται στη ναυτιλιακή διάλεκτο, θα αρχίζει να ανεβαίνει για τα δεξαμενόπλοια, τα οποία σε αντίθεση με τα containerships και τα bulk carriers, που απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους, ήταν υπό πίεση.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του OPEC η ζήτηση πετρελαίου θα είναι ανοδική για το 2022. Ο OPEC έχει σημειώσει πως αναμένει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα ξεπεράσει τα δεδομένα του 2019 το επόμενο έτος (περίπου 100,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως), ενώ ο IEA είναι λιγότερο αισιόδοξος, αλλά εξακολουθεί να πιστεύει ότι η ανάκαμψη θα είναι ισχυρή το επόμενο έτος, φτάνοντας τα 99,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, που είναι κοντά στα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Χαρακτηριστική είναι και η ανάλυση της Intermodal στην εβδομαδιαία αναφορά της για την αγορά των tanker. Σημειώνει ότι οι αξίες των πλοίων έχουν αρχίσει και κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι είναι στα χαμηλότερα επίπεδα του έτους. Αυτό συμβαίνει, μεταξύ άλλων, και λόγω των προσδοκιών για ανάκαμψη της ζήτησης για πετρέλαιο. Μάλιστα, οι αναλυτές εκφράζουν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους για περαιτέρω άνοδο της αξίας των πλοίων, ενώ σημειώνει ότι από τα παλαιότερα πλοία στη second hand το αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να μετατοπιστεί στα νεότερα πλοία. Επισημαίνεται ότι στα MR οι ναύλοι για περίοδο ενός έτους έχουν διαμορφωθεί στα 11.750 δολάρια την ημέρα, από 15.500 δολάρια που ήταν το 2020. Ωστόσο, σε σχέση με την καθοδική πορεία που σημειώνουν τελευταία τα super tanker (VLCC) οι ναύλοι για τα MR στη spot αγορά ανεβαίνουν.

(Από Ναυτεμπορική)