Μικρή αύξηση σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο, συγκριτικά με τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, και μείωση κατά 10% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020. Μείωση 2,1% σημειώθηκε και κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 προς το 2019. Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση

κατά 4,6% τον μήνα Αύγουστο 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Αυγούστου 2020.

Αντίθετα, στο τέλος Αυγούστου 2021 ο υπό ελληνική σημαία στόλος αριθμούσε 1.827 πλοία άνω των 100 ΚΟΧ συνολικής χωρητικότητας 39,26 εκατ. ΚΟΧ, έναντι 1.826 τον Ιούλιο 2021 με συνολική χωρητικότητα τα 39,11 εκατ. ΚΟΧ.

Εκτόξευση των ναύλων στα LNG

Ξεπέρασαν τα 260.000 δολάρια την ημέρα οι ναύλοι στη spot αγορά για τα LNG carriers, με τον Baltic Exchange να υπολογίζει τον ναύλο από Αυστραλία για Τόκιο στα 262.215 δολάρια την ημέρα, για ένα φορτίο 180.000 cbm.

Η ενεργειακή κρίση που είναι σε εξέλιξη και η έλλειψη ελεύθερων πλοίων στον Ειρηνικό έχουν εκτοξεύσει τους ναύλους στην περιοχή κατά 64.000 δολάρια την ημέρα, έναντι των τιμών που δίνονται αντίστοιχα στον Ατλαντικό.

Οι ναύλοι για τη μεταφορά LNG στον Ειρηνικό διαπραγματεύονται με πριμοδότηση ρεκόρ έναντι του Ατλαντικού, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη πλοίων στον Ειρηνικό, στην ισχυρή ζήτηση παγκοσμίως και στην έλλειψη νέας χωρητικότητας με κατεύθυνση προς την Ασία, αναφέρουν οι αναλυτές.

Επίσης, η νορβηγική Fearnleys αναφέρει ναύλο 120.000 δολ. ημερησίως για πλοίο μεταφοράς 160.000 κ.μ. τύπου tri-fuel diesel electric propulsion, ενώ η Poten & Partners αναφέρει ναύλο μεταξύ 100.000-110.000 δολάρια την ημέρα.

Αυτήν την περίοδο οι ναύλοι για περίοδο ενός έτους στα LNG carriers κυμαίνονται στα 115.000 δολάρια την ημέρα.

naftemporiki.gr