Να Περιορίσουν την Έκθεσή τους στο Ασθενές Δολάριο Προσπαθούν οι Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες

Να Περιορίσουν την Έκθεσή τους στο Ασθενές Δολάριο Προσπαθούν οι Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες
ΤΗΕ WALL STREET JOURNAL EUROPE
Παρ, 29 Φεβρουαρίου 2008 - 03:53
Tην ώρα που το δολάριο «βουλιάζει» σε ιστορικό ναδίρ έναντι του ευρώ, οι εταιρείες αυτοκινήτων της Ευρώπης αναζητούν τρόπους ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση της κερδοφορίας τους στην αμερικανική αγορά. Η BMW κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο κατάργησης περισσότερων θέσεων εργασίας.

Tην ώρα που το δολάριο «βουλιάζει» σε ιστορικό ναδίρ έναντι του ευρώ, οι εταιρείες αυτοκινήτων της Ευρώπης αναζητούν τρόπους ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση της κερδοφορίας τους στην αμερικανική αγορά. Η BMW κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο κατάργησης περισσότερων θέσεων εργασίας.

Η Volkswagen προωθεί σχέδιο για την ανέγερση εργοστασίου στις ΗΠΑ ή σε άλλη χώρα της αμερικανικής ηπείρου με ισοτιμία συνδεδεμένη με το δολάριο.

Εν τω μεταξύ, η Porsche μεταφέρει ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής αυτοκινήτων σε μέρη όπως η Κίνα, όπου δεν ανακύπτουν προβλήματα λόγω δυσμενών νομισματικών εξελίξεων.

Οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, με πωλήσεις περίπου 16,1 εκατ. αυτοκινήτων και μικρού μεγέθους φορτηγών στη διάρκεια της περσινής χρονιάς. Στη Γερμανία πέρυσι, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν στα 3,5 εκατ. οχήματα και στη Βρετανία στα 2,8 εκατ. οχήματα.

Αλλά η εξασθένηση της αξίας του δολαρίου καθιστά τις ΗΠΑ μια αγορά με μικρότερα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες αυτοκινήτων της Ευρώπης, για τις οποίες το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πραγματοποιείται σε χώρες που χρησιμοποιούν το ευρώ [EUR=X] ή σε χώρες με ισοτιμίες συνδεδεμένες με το ενιαίο νόμισμα. Ένα ισχυρό ευρώ καθιστά μια γερμανικής κατασκευής Porsche είτε πιο ακριβή για τους Αμερικανούς καταναλωτές είτε λιγότερο κερδοφόρα για τον κατασκευαστή της.

Επιδιώκοντας να περιορίσουν την έκθεσή τους απέναντι στο ασθενές δολάριο, Volkswagen, BMW, Porsche και Daimler προσανατολίζονται σε συναλλαγματική αντιστάθμιση. Η συγκεκριμένη στρατηγική αφορά την αγορά χρηματοοικονομικών συμβολαίων, ώστε να αποφύγουν τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων -συμπεριλαμβανομένων των VW, BMW και Daimler- ανέγειραν ή επέκτειναν εργοστάσια στις ΗΠΑ, Βραζιλία και Μεξικό, μειώνοντας τις εισαγωγές τους από Ευρώπη.

Μια περισσότερο δραστική εναλλακτική λύση είναι ο περιορισμός της έκθεσης στην αμερικανική αγορά. Η Porsche -η μικρότερη από τις τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες- ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις παραδόσεις προς τη Βόρεια Αμερικής κατά 10,3%, στα 33.576 οχήματα στη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει στις 31 Ιουλίου.

Και ένας άλλος τρόπος για να αντισταθμίσει κανείς την περιορισμένη κερδοφορία από πωλήσεις στις ΗΠΑ είναι η επέκταση σε Ρωσία, Κίνα, Βραζιλία και Ινδία.

(δημοσιεύτηκε στη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ στις 29/2/2008)