Η Nissan Διαθέτει 17,6 Δισεκατομμύρια Δολάρια για την Επιτάχυνση της Ηλεκτρoκίνησης

Η Nissan Διαθέτει 17,6 Δισεκατομμύρια Δολάρια για την Επιτάχυνση της Ηλεκτρoκίνησης
energia.gr
Δευ, 29 Νοεμβρίου 2021 - 13:21

Η Nissan Motor Co ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 2 τρισεκατομμύρια γιεν (17,59 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) τα επόμενα πέντε χρόνια για να επιταχύνει την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, με στόχο να φτάσει τους ανταγωνιστές σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Νο.3 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, μια από τις πρώτες κατασκευάστριες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζικής αγοράς

στον κόσμο με το μοντέλο Leaf πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, αποκαλύπτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ηλεκτροκίνησης.

Η Nissan θα ξοδέψει διπλάσια χρήματα από ό,τι τα προηγούμενα 10 χρόνια για ένα μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Toyota Motor Corp και νεότερων νεοεισερχόμενων, όπως η Tesla Inc, προχωρούν με τα σχέδιά τους για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Nissan ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα παρουσιάσει 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 15 ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), και θέλει να μειώσει το κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου κατά 65% εντός οκτώ ετών. Σχεδιάζει επίσης να εισαγάγει όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που ενδέχεται να αλλάξουν το παιχνίδι έως τον Μάρτιο του 2029.

Αυτές οι δεσμεύσεις, είπε ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida, θα κάνουν τα EV προσιτά σε περισσότερους οδηγούς.

Αν και εξακολουθούν να είναι μόνο ένα μικρό ποσοστό οχημάτων στο δρόμο, οι παγκόσμιες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 αυξήθηκαν 41% ακόμη και όταν η συνολική αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε σχεδόν κατά το ένα έκτο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

Στη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα στη Γλασκώβη αυτόν τον μήνα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors και Ford Motor Co, υπέγραψαν μια δήλωση που τους δεσμεύει να καταργήσουν σταδιακά τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα έως το 2040.

Η Nissan, ωστόσο, δεν έχει δεσμευτεί να εγκαταλείψει τα βενζινοκίνητα οχήματα. Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το ήμισυ του «μείγματος» των οχημάτων της θα είναι ηλεκτροκίνητο μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένων των EV και των υβριδικών e-Power.

Καθώς είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί για την αυξανόμενη ζήτηση για EV, η Nissan υποσχέθηκε τον Ιούλιο 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ με τον Κινέζο συνεργάτη της Envision AESC να κατασκευάσει ένα τεράστιο εργοστάσιο μπαταριών στη Βρετανία που θα τροφοδοτεί 100.000 οχήματα ετησίως, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μοντέλου crossover.

Οι αντίπαλοι, συμπεριλαμβανομένης της Toyota, η οποία επίσης αρνήθηκε να υπογράψει τη δέσμευση της Γλασκώβης, αυξάνουν επίσης την παραγωγή μπαταριών τους.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε όγκο παραγωγής σχεδιάζει να έχει 15 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) παγκοσμίως έως το 2025 και θα δαπανήσει 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 για την ανάπτυξη φθηνότερων, ισχυρότερων μπαταριών EV και του συστήματος τροφοδοσίας τους.

Η Toyota είπε ότι σκοπεύει να εισάγει μπαταρίες στερεάς κατάστασης μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020.

Αυτά τα ηλεκτρικά πακέτα είναι ελκυστικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι πιο ενεργειακά πυκνά και λιγότερο επιρρεπή στο να πιάσουν φωτιά από τα υγρά ηλεκτρικά πακέτα ιόντων λιθίου. Ωστόσο, είναι επιρρεπείς σε ρωγμές και επί του παρόντος είναι πιο ακριβές στην παραγωγή τους.

Η Nissan ανακοίνωσε ότι στόχος της είναι να μειώσει το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης στα 75 δολάρια ΗΠΑ ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2028 και να το μειώσει περαιτέρω στα 65 δολάρια ΗΠΑ ανά kWh στο μέλλον για να τις καταστήσει ανταγωνιστικές με τα βενζινοκίνητα οχήματα.