Περί τις 500.000 θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αγορά ανταλλακτικών μερών αυτοκινήτων κινδυνεύουν να χαθούν από τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035, σύμφωνα με εταιρείες του χώρου, στην τελευταία προειδοποίηση για το κόστος που θα έχει η στροφή από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε τεχνολογία μηδενικών ρύπων, όπως μεταδίδει δημοσίευμα των FT

Πάνω από τα δύο τρίτα των 500.000 θέσεων εργασίας θα χαθούν την πενταετία που θα προηγηθεί της παραπάνω καταληκτικής ημερομηνίας, σύμφωνα με poll στο οποίο συμμετείχαν περίπου 100 επιχειρήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Ανταλλακτικών Μερών Αυτοκινήτων (Clepa), σε μία εξέλιξη που θα έχει ακόμη μεγαλύτερες «κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις». Ωστόσο, από την άλλη πλευρά έρευνα της PwC καταλήγει στο συμπέρασμα ότι 226.000 νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στην αγορά ανταλλακτικών μερών αυτοκινήτων της Ευρώπης, μετριάζοντας έτσι τις απώλειες των θέσεων εργασίας γύρω στις 275.000 τις επόμενες δεκαετίες.

Η Κομισιόν έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% στα νέα αυτοκίνητα από το 2035.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, έχει προειδοποιήσει ότι η ταχύτητα της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση «βάζει την αυτοκινητοβιομηχανία στα όριά της», σημειώνοντας ότι το κόστος ανάπτυξης νέων τεχνολογιών θα οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")