Πάνω από τα δύο τρίτα των 500.000 θέσεων εργασίας θα χαθούν την πενταετία που θα προηγηθεί της παραπάνω καταληκτικής ημερομηνίας, σύμφωνα με poll στο οποίο συμμετείχαν περίπου 100 επιχειρήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Ανταλλακτικών Μερών Αυτοκινήτων (Clepa), σε μία εξέλιξη που θα έχει ακόμη μεγαλύτερες «κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις». Ωστόσο, από την άλλη πλευρά έρευνα της PwC καταλήγει στο συμπέρασμα ότι 226.000 νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στην αγορά ανταλλακτικών μερών αυτοκινήτων της Ευρώπης, μετριάζοντας έτσι τις απώλειες των θέσεων εργασίας γύρω στις 275.000 τις επόμενες δεκαετίες.
Η Κομισιόν έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% στα νέα αυτοκίνητα από το 2035.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, έχει προειδοποιήσει ότι η ταχύτητα της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση «βάζει την αυτοκινητοβιομηχανία στα όριά της», σημειώνοντας ότι το κόστος ανάπτυξης νέων τεχνολογιών θα οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")