Το σχέδιο παρουσίασε σε ρεπορτάζ της η ισπανική εφημερίδα «El Pais», ενώ, όπως αναφέρουν «ΤΑ ΝΕΑ», οι Βρυξέλλες θα επιχειρήσουν να διασφαλίσουν ότι καμία χώρα δεν θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλης επειδή θα έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ένας μηχανισμός αναδιανομής με ευθύνη της Κομισιόν. Αρχικά, προβλέπεται να λειτουργεί σε εθελοντική βάση και εφόσον κριθεί αναγκαίο, να είναι υποχρεωτικός και να υπάρχουν και οι ανάλογες ρήτρες.
Ειδικότερα, ότι το σενάριο του «μπλακάουτ», μετά και από την διαφαινόμενη απόρριψη εκ μέρους της ΕΕ του σχεδίου Πούτιν για την πληρωμή των ποσοτήτων φυσικού αερίου μέσω της Gazprombank, φαίνεται να μην είναι απλά μία «υπόθεση εργασίας». Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά τρόπους για να αντεπεξέλθουν οι ευρωπαϊκές οικονομίες και κοινωνίες τον εξαιρετικά μεγάλο αντίκτυπο από μία τέτοια εξέλιξη. Αναλυτικά οι ιδέες που έχουν πέσει στο τραπέζι για να περιληφθούν στο σχέδιο της Κομισιόν, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της ισπανικής εφημερίδας «el Pais»:
- Τηλεργασία έως τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση 500.000 βαρελιών πετρελαίου. Μια ημέρα τηλεργασίας ισοδυναμεί με 170.000 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Κοινή χρήση αυτοκινήτου με άλλους ανθρώπους και ήπια οικονομική ενίσχυση σημαίνει 470.000 λιγότερα βαρέλια.
- Μείωση ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους τουλάχιστον κατά 10 χιλιόμετρα ανά ώρα ισούται με 430.000 βαρέλια λιγότερα.
- Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις σημαίνει 380.000 βαρέλια λιγότερα, ενώ η χρήση μονών – ζυγών στις πόλεις εξοικονομεί 210.000 βαρέλια πετρέλαιο.
- Για εξοικονόμηση ενέργειας προτείνονται επίσης: περιορισμός του αριθμού των αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους, χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και τρένων αντί για αεροπλάνα.