Ο τσεχικός κρατικός διανομέας καυσίμων Čepro είναι έτοιμος να κατασκευάσει τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στη χώρα. Το ΥΦΑ θα μπορούσε να μεταφερθεί στην Τσεχία από τη Βαλτική με τρένο. Στο μέλλον, η μεταφορά με πλοία είναι επίσης δυνατή, εάν επιλυθεί η ναυσιπλοΐα του ποταμού Έλβα

Η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι ένα από τα πιθανά βήματα για την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας της Τσεχίας, δήλωσε ο František Todt, επικεφαλής της Čepro, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Τετάρτης (11 Μαΐου) για την ενεργειακή ασφάλεια που διοργάνωσε η κοινοβουλευτική επιτροπή οικονομίας και ασφάλειας. Η Čepro ανήκει κατά 100% στο τσεχικό υπουργείο Οικονομικών.

Η νέα εγκατάσταση δεν είναι το μόνο σχέδιο για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περίκλειστη χώρα.

Στις αρχές Μαΐου, ο Τσέχος πρωθυπουργός Petr Fiala δήλωσε μετά από συνάντηση με τον Γερμανό καγκελάριο Olaf Scholz ότι η Τσεχία θα διαπραγματευτεί με τη Γερμανία για την από κοινού χρήση τερματικών σταθμών φυσικού αερίου LNG που θέλει να κατασκευάσει η γερμανική κυβέρνηση.

Όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Τσεχική Δημοκρατία θέλει να είναι ανεξάρτητη από τη ρωσική ενέργεια. Ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει εναλλακτικές λύσεις, οι προμήθειες φυσικού αερίου από τη Ρωσία συνεχίζονται προς το παρόν.

«Οι προμήθειες φυσικού αερίου στην Τσεχική Δημοκρατία είναι συνεχείς και οι εγχώριες δεξαμενές γεμίζουν με ρυθμό άνω των 25 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων ημερησίως, που αντιστοιχεί περίπου στο διπλάσιο της ημερήσιας κατανάλωσης το καλοκαίρι», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Jozef Sikela.

Σύμφωνα με τον Síkela, η Τσεχική Δημοκρατία δεν έχει επηρεαστεί από την ανακοίνωση των ουκρανικών αρχών την Τετάρτη (11 Μαΐου) για τη διακοπή των προμηθειών φυσικού αερίου μέσω του ουκρανικού σταθμού Sochranovka.

Περίπου το 99% των προμηθειών φυσικού αερίου στην Τσεχική Δημοκρατία εισάγεται από τη Ρωσία μέσω της Γερμανίας.

(από euractiv.gr)