Αντιδράσεις και στη Γαλλία για την Απόφαση να Απαγορευτούν τα Αυτοκίνητα με Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης

Αντιδράσεις και στη Γαλλία για την Απόφαση να Απαγορευτούν τα Αυτοκίνητα με Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Δευ, 13 Ιουνίου 2022 - 13:53

Δεν άργησαν οι αντιδράσεις για την απόφαση της 8ης Ιουνίου, που έλαβε  το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με την οποία απαγορεύεται η παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035

Οι εκπρόσωποι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντεπιτέθηκαν, με τη σειρά τους, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση ισοδυναμεί με "βιομηχανική καταστροφή" και "βήμα προς το άγνωστο". Η Γαλλίδα ευρωβουλευτής Karima Delli δήλωσε στο EURACTIV ότι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας παραγωγής αυτοκινήτων πιέζουν με όλες τις δυνάμεις τους να διαγραφεί το έτος «2035» από το κείμενο της απόφασης του ευρωκοινοβουλίου.

Ο Luc Chatel, πρόεδρος του γαλλικού συνδικάτου εργαζομένων στη βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων, PFA, προειδοποίησε με τη σειρά του: "Δεν νομίζω ότι θα έχουμε αρκετούς  πελάτες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μην ξεχνάτε ότι είναι δύο φορές πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης."

Αυτό συμβαίνει καθώς οι πληθωριστικές τάσεις που επικτρατούν το τελευταίο διάστημα, έχουν σκληρή επίπτωση στον τομέα, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά επιπλέπν 26% υποστήριξε ο ίδιος.

Πρόσθεσε δε ότι οι σταθμοί φόρτισης Η/Ο, είναι πολύ λίγοι και βρίσκονται εγκαταστημένοι σε απόμερα σημεία των αστικών ιστών, ενώ τόνισε ότι η Γαλλία θα χρειαστεί συνολικά, ένα εκατομμύριο δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, από τους μόλις 60.000 που λειτουργούν σήμερα σε όλη την επικράτεια της χώρας.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση αντέδρασε χλιαρά στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, με τον Γάλλο υπουργό Οικονομίας, Bruno Le Maire, να υπογραμμίζει ότι πρόκειται για "επαναστατική αλλά θετική" απόφαση, αλλά και να προσθέτει πως “απομένει σημαντική δουλειά για να είμαστε έτοιμοι εγκαίρως για το 2035.”

Πάντως έσπευσε να συναντηθεί με τους εκπροσώπους της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας την περασμένη Παρασκευή, προκειμένου να βρεθούν τρόποι συνέχισης της κρατικής στήριξης προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους υπεργολάβους τους, με την επισήμανση ότι θα συνεχιστούν και οι προσπάθειες για να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών επαναφόρτισης Η/Ο στην Γαλλία

Στέλεχος γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε στο EURACTIV μετά το πέρας της συνάντησης με τον υπουργό Οικονομίας ότι οι ιδέες του απαιτούν τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και ότι χρειάζεται σαφής οικονομική στήριξη από το κράτος για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών και την ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών.

Η απαγόρευση της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα σήμαινε ότι ανοίγουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας στην Κίνα για να κατακλύσει την αγορά με δικά τους οχήματα, υποστήριξε ο εκπρόσωπος της PFA.

Η Κίνα έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ταυτόχρονα θα συνεχίσει να παράγει φθηνότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υποστήρίζουν κύκλοι της γαλλικής βιομηχανίας. (το θέμα έχει σχολιάσει πρόσφατα, το energia.gr εδώ)