Ενας είναι ο λόγος για τον οποίο εξακολουθεί να καταβάλλεται τόσο βαρύς φόρος αίματος στην εθνική οδό Π.ΑΘ.Ε.(Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι): Η κυβέρνηση δεν είναι ικανή να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 774 χιλιομέτρων. Το ΠΑΣΟΚ διαφημίζει επί χρόνια τον οδικό άξονα Π.Α.Θ.Ε. Πλην όμως τον κατασκευάσει αποσπασματικά, με τεράστιες καθυστερήσεις. Το έτος 2001, το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο υπό τον βαρύγδουπο τίτλο: «Ο οδικός Άξονας Π.Α.Θ.Ε. Ενώνει την Ελλάδα» Στο φυλλάδιο, μεταξύ άλλων διαβάζουμε: -Ο κύριος Οδικός Άξονας της Χώρας, μήκους 774 χλμ, που συνδέει την Πάτρα, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα Σύνορα (Π.Α.Θ.Ε.) και ανήκει στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, γίνεται σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Ο Οδικός αυτός Άξονας έχει επανασχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με σύγχρονες προδιαγραφές και προωθείται με συνέπεια η κατασκευή του. Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ιδιωτικά κεφάλαια. Κατά τη περίοδο 1994-2000 (Β’ ΚΠΣ) κατασκευάστηκαν και δόθηκαν σε κυκλοφορία 367 χλμ. Αυτοκινητοδρόμου συνολικού κόστους 365 δισ. δρχ. Κατά την τρέχουσα περίοδο (Γ’ ΚΠΣ) έχουν διασφαλιστεί πόροι ύψους 1,2 τρισ. δρχ., με τους οποίους προβλέπονται αφενός μεν να ολοκληρωθούν τα εναπομείναντα 240 χλμ. Του αυτοκινητοδρόμου και αφετέρου να κατασκευαστούν οι συνδέσεις του με άλλους σημαντικούς άξονες. Σε άλλο σημείο του φυλλαδίου διαβάζουμε: Από το 1994 έως το τέλος του 2000 έχουν κατασκευαστεί και δοθεί σε χρήση 424 χλμ. Αρτηρίας αυτοκινητοδρόμου. Μέχρι το τέλος του 2001 ολοκληρώνονται άλλα 25 χλμ. Αρτηρίας αυτοκινητόδρομου, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και εκτελούνται με 20 εγκατεστημένες εργολαβίες έργα μήκους 62 χλμ. Έχουν δημοπρατηθεί ως Δημόσια Έργα ή Έργα με Συμβάσεις Παραχώρησης τμήματα μήκους 201 χλμ. (εδώ περιλαμβάνεται και η διέλευση των Τεμπών, μήκους 13 χλμ.). Βρίσκεται υπό μελέτη τμήμα μήκους 17 χλμ. Και σε στάδιο μελέτης σκοπιμότητας τμήμα 45 χλμ. Δηλαδή στο ίδιο φυλλάδιο αλλού ανεφέρετο ότι μέχρι το 2000 παραδόθηκαν 367 χιλιόμετρα και αλλού ότι παραδόθηκαν 424 χιλιόμετρα. Αλλού ότι απέμειναν 350 χιλιόμετρα (25+62+201+17+45) και αλλού ότι απέμειναν 240 χιλιόμετρα! Πάντως από το φυλλάδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ προκύπτει ότι: Η Κυβέρνηση χρειάσθηκε 7 χρόνια για να κατασκευάσει 367 (ή 424) χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου. Δηλαδή κατά μέσο όρο μόλις 52 (ή 60) χιλιόμετρα τον χρόνο. Με τον ρυθμό αυτόν, θα χρειασθούν τουλάχιστον άλλα 5-6 χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαφημιζόμενος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 774 χιλιομέτρων. Τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου τα οποία δεν έχουν κατασκευασθεί ή δημοπρατηθεί, είναι τα δυσκολότερα και πλέον επικίνδυνα (όπως της διελεύσεως των Τεμπών). Το συμπέρασμα είναι ομολογουμένως τραγικό: Επί ημερών ΠΑΣΟΚ έχουν δαπανηθεί για την Π.Α.Θ.Ε. μυθώδη ποσά, αλλά το έργο παραμένει ημιτελές. Για να ολοκληρωθεί και να καταστεί ο αυτοκινητόδρομος ασφαλής, θα περάσουν αρκετά ακόμη χρόνια. Μέχρι τότε, μοιραίως ο φόρος αίματος στην Π.Α.Θ.Ε. θα εξακολουθήσει να είναι βαρύτατος. (Από την εφημερίδα ΕΣΤΙΑ 15/04/03)

Διαβάστε ακόμα