Σε συζητήσεις για την εξαγορά της κατασκευαστικής εταιρείας ΤΕΚΑΛ, η οποία διαθέτει εργοληπτικό πτυχίο ΣΤ΄ τάξης, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Intrakat

Σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν από κοντά τις διαπραγματεύσεις, οι δύο πλευρές φέρεται να συζητούν τις επιμέρους λεπτομέρειες της συμφωνίας, χωρίς μέχρι στιγμής να είναι σαφές το πόσο προχωρημένες είναι οι σχετικές συζητήσεις ή το αν θα υπάρξει και «λευκός καπνός».

Αυτό που είναι σαφές, όμως, είναι το ενδιαφέρον της Intrakat να ενισχύσει τον κατασκευαστικό κλάδο της μέσω εξαγορών, καθώς είχε προχωρήσει και στην υποβολή έγγραφου αγοραστικού ενδιαφέροντος για την εξαγορά της «Ακτωρ». Μάλιστα, σύμφωνα με ορισμένους κύκλους της αγοράς, η επιλογή των μετόχων της «Ελλάκτωρ» να συνάψει συμφωνία αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το σχήμα Wade Adams και Δ. Κούτρα είναι πιθανό να επιταχύνει και τις συζητήσεις μεταξύ της Intrakat και της ΤΕΚΑΛ του κ. Παναγιώτη Ψαλτάκου.

Εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με την ΤΕΚΑΛ, η Intrakat θα ενισχύσει σημαντικά τόσο τον κατασκευαστικό μηχανισμό της όσο και την τεχνογνωσία της, καθώς η εν λόγω εταιρεία έχει σημαντική εξειδίκευση σε λιμενικά έργα. Ειδικότερα, έχει κατασκευάσει το σύνολο των έργων της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ σήμερα κατασκευάζει δύο σημαντικά έργα, συνολικού ύψους 154 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο εξ αυτών, ύψους 103 εκατ. ευρώ, αφορά την επέκταση του επιβατικού λιμένα στον Πειραιά, για την ενίσχυση της δυνατότητας φιλοξενίας των πλέον σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων. Το δεύτερο έργο, ύψους 50,8 εκατ. ευρώ, αφορά την ανακατασκευή του τουριστικού λιμένα για λογαριασμό της «Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης». Η μαρίνα θα ελλιμενίζει συνολικά 60 super και mega γιοτ.

Κατά τη χρήση του 2021, η ΤΕΚΑΛ ναι μεν αύξησε κατά 125% τον κύκλο εργασιών της, σε 39,4 εκατ. ευρώ, από 17,5 εκατ. ευρώ το 2020, ωστόσο η κερδοφορία δέχθηκε πίεση. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους παρέμειναν σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, μόλις 0,6 εκατ. ευρώ, αμετάβλητα από το 2020. Ταυτόχρονα, ο δανεισμός της εταιρείας αυξήθηκε σε 59 εκατ. ευρώ, από 37,7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020, ενώ τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 23,4 εκατ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα από τα 24,5 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020.

Παράλληλα, η ΤΕΚΑΛ έχει συμμετάσχει και σε σειρά σημαντικών έργων ΣΔΙΤ επιχειρώντας να επεκταθεί και στον τομέα των οδικών και των κτιριακών έργων. Στο πλαίσιο αυτό, διεκδικεί το έργο της κατασκευής και λειτουργίας των νέων δικαστικών μεγάρων στις Σέρρες, στο Κιλκίς, στη Θεσσαλονίκη και στην Εδεσσα, έργο της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, συμμετείχε και στον διαγωνισμό του υπ. Υποδομών για την κατασκευή του νέου κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 140 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η ΤΕΚΑΛ αποκλείστηκε από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι η Intrakat ολοκλήρωσε με πλήρη κάλυψη την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά το ποσό των 100 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, κεφάλαια της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ προβλέπεται να διατεθούν αποκλειστικά για την εξαγορά άλλων τεχνικών εταιρειών. Οπως έχει εξηγήσει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, στόχος είναι η απόκτηση εταιρειών με σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο, χαρτοφυλάκιο κερδοφόρων έργων και υψηλή εξειδίκευση. Μάλιστα, εκτός από την ΤΕΚΑΛ, στο στόχαστρο εκτιμάται πως βρίσκεται και μία ακόμη εταιρεία, αυτή τη φορά στη Ρουμανία.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")