Βήμα προς βήμα προχωράει το πρόγραμμα ανάπτυξης ενός νέου τύπου πυρηνικού αντιδραστήρα, ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Την ώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία δοκιμάζει όλα τα πιθανά σενάρια, όπως «πράσινη» αμμωνία, υδρογόνο, βιοκαύσιμα και μεθανόλη, για τη χρήση καυσίμων στα πλοία που δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον μέχρι το 2050, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να δοκιμάσουν έναν νέο τύπο πυρηνικού αντιδραστήρα που θα λειτουργεί με διάλυμα αλάτων. Μιλώντας στη Seatrade, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής εβδομάδας της Σιγκαπούρης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Core Power, Mikal Boe, τόνισε ότι η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 100 εκατ. δολάρια από τη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να προχωρήσει το συγκεκριμένο project που προωθούν οι ΗΠΑ.

Επισημαίνεται ότι στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας έχουν πραγματοποιήσει συναντήσεις με την Core Power μέσα στο 2022 προκειμένου να συμμετέχουν στο project που γίνεται σε συνεργασία και με την Terra Power, η οποία χρηματοδοτείται από τον ιδρυτή της Microsoft, Bill Gates.

Επιφυλακτική στάση

H «N» μίλησε με ανθρώπους της ελληνικής ναυτιλίας, οι οποίοι επεσήμαναν ότι παρακολουθούν αυτού του τύπου τα εγχειρήματα, αλλά κρατούν μια επιφυλακτική στάση, αφού κατά την άποψή τους θα πρέπει πρώτα να λυθούν εκτός από μια σειρά τεχνικών, αλλά κυρίως νομικών, ζητημάτων, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εμπορική ναυτιλία, όταν φυσικά κατασκευαστούν και δοκιμαστούν επιτυχώς.

Η χρηματοδότηση, ύψους 100 εκατ. δολαρίων, αφορά το μερίδιο της Core Power σε ένα πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. δολαρίων της αμερικανικής κυβέρνησης για την κατασκευή ενός δοκιμαστικού νέου τύπου αντιδραστήρα. Ο πρώτος αντιδραστήρας θα κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του 2025 με αρχές του 2026, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. «Αυτός θα είναι ο πρώτος αντιδραστήρας διαλύματος αλάτων στον κόσμο, θα είναι η αρχή ενός ολοκαίνουργιου ενεργειακού συστήματος» δηλώνει ο κ. Boe.

Πιστεύει ότι θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πυρηνική ενέργεια και μαζί με αυτόν ενδεχομένως και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ναυτιλία. «Η χρηματοδότηση των 100 εκατ. δολαρίων προέρχεται από ναυτιλιακά κεφάλαια και όχι κεφάλαια από funds ή από χρηματοδότες της Wall Street», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Πρόκειται για πλοιοκτήτες, ναυλωτές, ναυπηγεία, εμπορικούς οίκους, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, όλους τους κλάδους της ναυτιλίας» συμπλήρωσε.

Το πρόγραμμα προβλέπει την πρώτη ανάπτυξη της τεχνολογίας γύρω στο 2030-2032. Ο στόχος της Core Power είναι να κατασκευάζονται σε ναυπηγεία πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, που θα παράγουν πράσινη ενέργεια από υδρογόνο το οποίο θα προέρχεται από το θαλασσινό νερό.

Αυτά τα πλωτά εργοστάσια θα μπορούσαν να αγκυροβοληθούν στα ανοικτά σε βασικά λιμάνια καυσίμων, πράγμα που σημαίνει ότι τα καύσιμα θα παράγονται τοπικά και δεν θα χρειάζεται να εισάγονται. Λαμβάνοντας το παράδειγμα της πράσινης μεθανόλης, ο κ. Boe πιστεύει ότι θα μπορούσε να μειώσει το κόστος από το απαγορευτικό ποσό των 7.000 δολαρίων ανά τόνο θαλάσσιου ισοδύναμου, σε ένα επίπεδο που να είναι εφάμιλλο των ορυκτών καυσίμων συν τους φόρους άνθρακα περίπου 1.000-1.200 δολάρια ανά τόνο. «Τότε θα μπορείτε να αρχίσετε να παράγετε αυτά τα καύσιμα εκεί όπου τα χρειάζεστε και όχι σε κάποια κεντρική τοποθεσία» σημείωσε χαρακτηριστικά.

(από naftemporiki.gr)