Η Lloyd's Register και το Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping δημοσίευσαν μια πολυαναμενόμενη μελέτη σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται για την έναρξη της χρήσης πράσινης αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου

Οι εταίροι διαπίστωσαν ότι θα χρειαστούν σημαντικές ανασχεδιαστικές εργασίες και έρευνα για την ασφάλεια, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια σε ένα "ανεκτό επίπεδο" για τα μέλη του πληρώματος.

Η Lloyd's Register και Mærsk δημοσίευσαν μια μελέτη σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται για την έναρξη της χρήσης πράσινης αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου.

Ο επιφυλακτικός τόνος της έκθεσης έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενη μελέτη του Παγκόσμιου Κέντρου για την Αποκλιμάκωση της Ναυτιλίας: η έκθεση του GCMD κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το προφίλ κινδύνου της δεξαμενισμού αμμωνίας ήταν "χαμηλό ή μετριάσιμο" και ότι οι πιλοτικές δοκιμές θα μπορούσαν να ξεκινήσουν γρήγορα.

Αντίθετα, η LR και το Κέντρο για τη Ναυτιλία Μηδενικού Άνθρακα προβλέπουν ότι θα απαιτηθεί ένα ευρύ φάσμα μέτρων μηχανικής και ανθρώπινων παραγόντων για τον μετριασμό του προφίλ κινδύνου της αμμωνίας. Το αέριο είναι τοξικό για τον άνθρωπο, και παρόλο που το χειρίζονται ήδη καθημερινά σε ναυτιλιακό πλαίσιο - ως ψυκτικό μέσο στα πλοία ψυγείων και ως φορτίο στα αμμωνιοφόρα - δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν σε περιβάλλον μηχανοστασίου.

"Για να καταστεί δυνατή η βιώσιμη και κλιμακούμενη χρήση νέων ενεργειακών μονοπατιών, όπως η αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο, πρέπει να προωθήσουμε τις τεχνολογικές εξελίξεις. Ωστόσο, με την προθυμία για μετασχηματισμό, πρέπει να το κάνουμε χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο την ασφάλεια και την αξιοπιστία, εφαρμόζοντας μια ισχυρή προσέγγιση διαχείρισης αλλαγών με βάση τον κίνδυνο", δήλωσε ο Claus Winter Graugaard, Chief Technology Officer, Onboard Vessel Solutions στο Center for Zero Carbon Shipping.

Η συνεργασία του Κέντρου με το LR οδήγησε σε ένα ευρύ φάσμα συστάσεων υψηλής προτεραιότητας. Αυτές περιλαμβάνουν:

- αποθήκευση υγρής αμμωνίας υπό το μηδέν, η οποία επιβραδύνει το σχηματισμό νέφους αερίου σε περίπτωση διαρροής,
- διαχωρισμός των χώρων που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας, μειώνοντας τον αριθμό των πιθανών σημείων διαρροής ανά χώρο,
- ελαχιστοποίηση της παρουσίας του πληρώματος σε χώρους που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας και δημιουργία ελέγχων πρόσβασης,
- διαχωρισμός των εξόδων εξαερισμού αμμωνίας από τις περιοχές στις οποίες έχει πρόσβαση το πλήρωμα,
- εγκατάσταση πολλαπλών αισθητήρων διαφορετικών τύπων για την ανίχνευση διαρροών αμμωνίας,
- προσθήκη νέων ΜΑΠ, εξοπλισμού έκτακτης ανάγκης και πρωτοκόλλων εκπαίδευσης για τους ναυτικούς,
- και δημιουργία συστηματικών προγραμμάτων διαχείρισης αλλαγών για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων από τον ανθρώπινο παράγοντα.

Άλλες συστάσεις περιλαμβάνουν σωληνώσεις διπλού τοιχώματος για τις γραμμές αμμωνίας- χειροκίνητα και αυτοματοποιημένα συστήματα διακοπής καυσίμων για τον χειρισμό διαρροών αμμωνίας- διακοπή λειτουργίας του συστήματος εξαερισμού του χώρου του πληρώματος για να κρατηθεί το αέριο που διαρρέει έξω από τα καταλύματα- και συναγερμό διαρροής αμμωνίας σε όλο το πλοίο με χαρακτηριστικό ήχο.

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις θα συμβάλουν στη διατήρηση των πιθανοτήτων ενός θανατηφόρου ατυχήματος σε ένα αποδεκτό εύρος. Ως γενική κατευθυντήρια γραμμή για το πώς μπορεί να οριστεί το "αποδεκτό", ο συνολικός κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος σε πλοίο είναι λίγο πάνω από ένα ανά 10.000 ετησίως στον ευρωπαϊκό στόλο σήμερα. Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ απαιτούν τη μείωση του αποδεκτού επιπέδου κινδύνου σε λιγότερο από ένα ανά 10.000 για τα νέα πλοία.