Σε τιμές εκτός φόρων και δασμών, η Ελλάδα διαθέτει την 4η ακριβότερη βενζίνη Euro-super 95 στην Ευρώπη των «27», μετά την Ολλανδία, την Ιταλία και τη Μάλτα, και το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης μετά την Ολλανδία.

Σε τιμές εκτός φόρων και δασμών, η Ελλάδα διαθέτει την 4η ακριβότερη βενζίνη Euro-super 95 στην Ευρώπη των «27», μετά την Ολλανδία, την Ιταλία και τη Μάλτα, και το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης μετά την Ολλανδία.

Αυτό προκύπτει από το τελευταίο δελτίο καυσίμων (30.6.2008) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο επικαλείται ο αρμόδιος για την ενέργεια επίτροπος Αντρις Πίλμπαγκς στην απάντηση που έδωσε στον ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη για τις μεγάλες αυξήσεις στα καύσιμα στην Ε.Ε.

Στην απάντησή του ο Επίτροπος αναφέρει τα εξής:

  • «Από την 1η Ιανουαρίου 2008 έως την 5η Ιουνίου 2008, η τιμή καλαθιού του αργού πετρελαίου του Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγών Εξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ), η οποία είναι συνήθως πολύ κοντινή στη μέση τιμή προμήθειας αργού πετρελαίου της Ε.Ε. των «27», ανέβηκε από τα 92 δολάρια στα 130 ανά βαρέλι, δηλαδή μια αύξηση κατά 41% σε δολάρια ΗΠΑ. Συνεκτιμώντας την ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου την ίδια περίοδο, η ποσοστιαία αύξηση, εκφραζόμενη σε ευρώ, ανήλθε σε 35%».
  • «Οσον αφορά τη μέση εξέλιξη της καθαρής τιμής στην Ε.Ε. (χωρίς δασμούς και φόρους) για την Euro-super 95, κατά την υπό εξέταση περίοδο, σημειώθηκε αύξηση κατά 21% στις εκφραζόμενες σε ευρώ τιμές...
  • «Η εξέλιξη της τιμής εκ του διυλιστηρίου για τη Euro-super 95 συμβαδίζει, σε γενικές γραμμές, με την εξέλιξη της προ φόρου τιμής, ενώ η κύρια διαφορά έγκειται στο κόστος που σχετίζεται με τη διανομή του προϊόντος (περιθώρια διανομής)».

/photos/times e.e 30 06 08.pdf

(Από την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,31/07/2008)