Γι αυτό η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να προωθήσει τις σχετικές αλλαγές.
Το σκεπτικό του ενεργειακού επιτελείου της κυβέρνησης για την αύξηση της δημοπρατούμενης ισχύος σταθμών ΑΠΕ με μπαταρίες ξεκινά από την ανάγκη ανάσχεσης του κύματος περικοπών «πράσινης» παραγωγής, οι οποίες έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στο εγχώριο σύστημα και μάλιστα αναμένεται ότι θα αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο. Παράλληλα, οι μονάδες με μπαταρία πίσω από τον μετρητή επιλύουν και προβλήματα συμφόρησης στα δίκτυα.
Επίσης η εγκατάσταση μπαταριών θα επιτρέψει την καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου ηλεκτρικού «χώρου» στα ηλεκτρικά δίκτυα, ώστε να ανοίξει ηλεκτρικός δρόμος για νέες ΑΠΕ. Με την προσθήκη συστημάτων αποθήκευσης με χωρητικότητα μιας ώρας σε έργα ΑΠΕ με προσφορά σύνδεσης (κυρίως φωτοβολταϊκά), της τάξης των 5 GW (γιγαβάτ), μπορεί να αυξηθεί ο ηλεκτρικός χώρος για επιπλέον ΑΠΕ έως 3 GW καθώς ένα έργο εάν συνδυαστεί με μπαταρία, δεσμεύει λιγότερο «χώρο».
Σήμερα τα επιλέξιμα για επενδυτική ενίσχυση είναι έργα με μπαταρίες που δεν απορροφούν ενέργεια από το δίκτυο. Πάντως, παρά την προσθήκη χαρτοφυλακίου 1 GW οι βασικές παράμετροι των διαγωνισμών δεν αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά. Δυνατότητα διεκδίκησης λειτουργικής ενίσχυσης θα έχουν τόσο αιολικοι σταθμοί όσο και φωτοβολταϊκά έργα, με διαφορετικές τιμές εκκίνησης για κάθε μία τεχνολογία. Η ελάχιστη ισχύς των μονάδων πιθανότατα θα παραμείνει στα 10 MW προκειμένου να συμμετάσχουν σε σχετικό διαγωνισμό.
Σε κάθε περίπτωση, η δημοπράτηση των έργων ΑΠΕ με μπαταρίες, ισχύος 200 MW προγραμματίζεται να διεξαχθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου χρόνου.