Λίγες μόλις ημέρες αφότου το UAW έκανε μια δοκιμαστική συμφωνία με τη Ford, το σωματείο ανακοίνωσε τώρα μια παρόμοια συμφωνία με την Stellantis, τη μητρική εταιρεία της Chrysler. Όπως και με τη συμφωνία της Ford, δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη κάθε λεπτομέρεια, αλλά θα παρουσιαστεί στους εργαζόμενους σύντομα. Το σχέδιο είναι να παρουσιαστούν λεπτομέρειες την Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου, μετά την οποία τα μέλη του 

συνδικάτου θα μπορούν να ψηφίσουν εάν θα αποδεχτούν τη συμφωνία. Μέχρι τότε, η UAW έχει δώσει οδηγίες στους εργαζομένους να επιστρέψουν στη δουλειά στη Στελλάντης ως καλόπιστο μέτρο και να δείξουν στην εναπομείνασα εταιρεία, τη GM, ότι μπορούν να τερματίσουν την απεργία ανά πάσα στιγμή, μόλις επιτευχθεί μια συμφωνία.

Σε μια ανακοίνωση βίντεο, ο Πρόεδρος του UAW Shawn Fain και ο Αντιπρόεδρος Rich Boyer παρουσίασαν μερικές από τις λεπτομέρειες της συμφωνίας με τον Stellantis.

Αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη όλες τις λεπτομέρειες, μερικές από τις επικεφαλίδες είναι μια γενική αύξηση μισθού κατά 25%, συν προσαρμογές στο κόστος ζωής. Η UAW λέει ότι η συνολική αύξηση των μισθών από αυτή την απεργία είναι μεγαλύτερη από τις συνδυασμένες αυξήσεις μισθών μεταξύ 2001-2022, όπως ακριβώς συνέβη με τη συμφωνία της Ford.

Ωστόσο, για ορισμένους άλλους εργαζόμενους, οι αυξήσεις των μισθών και των συνθηκών εργασίας θα πρέπει να ξεπεράσουν κατά πολύ αυτή την αύξηση του 25%. Συγκεκριμένα, ορισμένοι εργαζόμενοι στη Mopar, τον βραχίονα ανταλλακτικών της Chrysler και τους προσωρινούς εργαζόμενους, θα λάβουν μεγαλύτερες αυξήσεις.

Επιπλέον, μια μεγάλη συγκεκριμένη νίκη για το UAW είναι η επαναλειτουργία του Belvidere Assembly στο Ιλινόις. Το εργοστάσιο αυτό τέθηκε σε αδράνεια από τον Στελλάντη τον Φεβρουάριο και αποτέλεσε σημείο διαμάχης στις διαπραγματεύσεις. Η UAW λέει ότι η Stellantis έχει δεσμευτεί να ανοίξει ξανά αυτό το εργοστάσιο και να χτίσει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών 1.000 θέσεων εργασίας στις εγκαταστάσεις.

Ο κυβερνήτης του Ιλινόις J.B. Pritzker είπε ότι η συμφωνία θα σημαίνει «χιλιάδες θέσεις εργασίας, δισεκατομμύρια σε επενδύσεις και μια τεράστια νίκη για το Ιλινόις».

Συνολικά,  το Συνδικάτο λέει ότι η Stellantis είχε αρχικά σχεδιάσει να περικόψει 5.000 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την εταιρεία, αλλά ότι αυτή η συμφωνία περιλαμβάνει δεσμεύσεις για προσθήκη 5.000 θέσεων εργασίας, με αποτέλεσμα μια καθαρή μεταβολή 10.000 θέσεων εργασίας.

Αυτό είναι σημαντικό γιατί ένα από τα βασικά σημεία αυτής της διαπραγμάτευσης είναι ότι η συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιθανό να απαιτεί λιγότερες ώρες εργασίας ανά αυτοκίνητο, επειδή τα EV έχουν λιγότερα εξαρτήματα. Αυτό θεωρητικά θα σήμαινε λιγότερες θέσεις εργασίας σε αυτοκίνητα ή τουλάχιστον λιγότερες ώρες (μια εξίσωση που θα μπορούσε επίσης να λυθεί με την εφαρμογή μιας μικρότερης εβδομάδας εργασίας).

Αλλά η απεργία συνεχίζεται στην GM, όπου δεν έχει επιτευχθεί ακόμη συμφωνία. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η GM είχε αφήσει τους άλλους κατασκευαστές στις διαπραγματεύσεις συμφωνώντας να εντάξει όλα τα εργοστάσια μπαταριών της κοινής επιχείρησης GM στις ΗΠΑ στο πλαίσιο της κύριας συμφωνίας της ένωσης, διασφαλίζοντας ότι οι εργασίες μπαταριών θα αντιμετωπίζονται καθώς και οι εργασίες γενικής κατασκευής αυτοκινήτων.

Αλλά η πρόοδος έκτοτε ήταν προφανώς πιο αργή, καθώς η GM είναι πλέον η τελευταία που δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία με το UAW.

Το UAW έχει ονομάσει την τακτική της «απεργία stand-up», όπου το σχέδιο είναι να αρχίσει να χτυπά σε ορισμένες εγκαταστάσεις και στη συνέχεια να επεκτείνει σταδιακά την απεργία όσο περνάει ο καιρός.

Ως αποτέλεσμα, οι εργαζόμενοι που είναι μέλη του UAW αποφάσισαν τώρα να προχωρήσουν σε απεργία στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Spring Hill στο Τενεσί. Αυτό το εργοστάσιο φτιάχνει την GMC Acadia και την Cadillac XT5 και XT6, αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική Cadillac Lyriq.

Είναι ενδιαφέρουσα η συγκυρία για αυτό, δεδομένου ότι η παραγωγή των Lyriq έχει επιτέλους απογειωθεί. Μετά από χρόνια αργών επιδόσεων  για τα οχήματα Ultium της GM, το τρίτο τρίμηνο επιτέλους σημείωσε μεγάλο άλμα στην παραγωγή και τις πωλήσεις του Lyriq, με παραδόσεις 3.108 αυτοκινήτων. Αυτό ήταν υπερδιπλάσιο του προηγούμενου ρεκόρ του 2ο τρίμηνο με 1.348 αυτοκίνητα. Έτσι, αυτό το ...ρελαντί(που προκαλεί η απεργία) απειλεί να μειώσει και πάλι τη δυναμική πίσω από το Lyriq εάν δεν βρεθεί σύντομα συμφωνία.