Τα Κίνητρα από ΗΠΑ, Φρενάρουν τα Ευρωπαϊκά Σχέδια για την Αλυσίδα Εφοδιασμού Μπαταριών

Τα Κίνητρα από ΗΠΑ, Φρενάρουν τα Ευρωπαϊκά Σχέδια για την Αλυσίδα Εφοδιασμού Μπαταριών
energia.gr
Πεμ, 28 Δεκεμβρίου 2023 - 08:36

Τα ευρωπαϊκά σχέδια για τη δημιουργία μιας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεξάρτητα από την Κίνα αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς οι εταιρείες επικεντρώνονται στην αγορά των ΗΠΑ λόγω των επιδοτήσεων καθαρής ενέργειας, προειδοποίησε κορυφαίος κατασκευαστής. Ο Chris Burns, πρώην μηχανικός της Tesla και επικεφαλής της αυστραλιανής εταιρείας παραγωγής

υλικών μπαταριών Novonix, δήλωσε στους Financial Times ότι ο νόμος των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού απομακρύνει τους παραγωγούς από την Ευρώπη.

Η Novonix, η οποία κατασκευάζει τον γραφίτη εξαρτημάτων μπαταριών που είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην αγορά των ΗΠΑ λόγω των κινήτρων του νόμου των 369 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο απέτυχαν να ταιριάξουν.

«Πάντα εξετάζαμε την επέκταση στην Ευρώπη, αλλά η χρηματοδότηση γίνεται η μεγαλύτερη πρόκληση», δήλωσε ο Μπερνς.

"Η εστίασή μας είναι στην παράδοση της τοποθεσίας Riverside (στο Τενεσί όπου σκοπεύει να παράγει γραφίτη) και στην επιλογή της επόμενης τοποθεσίας στη Βόρεια Αμερική. Αυτό θα μας κρατήσει περισσότερο από απασχολημένους μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας».

Τα σχόλια του Μπερνς υπογραμμίζουν την πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ευρώπη για την οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού ανεξάρτητης από την Κίνα, τον κορυφαίο προμηθευτή γραφίτη και άλλων πρώτων υλών που απαιτούνται για μπαταρίες, χωρίς ένεση επιδοτήσεων.

Η πρόκληση είναι ιδιαίτερα τρομακτική για το ανόδιο στοιχείο της μπαταρίας, το οποίο είναι κατασκευασμένο από γραφίτη, καθώς η Κίνα ελέγχει το 75% αυτού του τμήματος της αλυσίδας εφοδιασμού, σύμφωνα με την Benchmark Mineral Intelligence.

Οι κατασκευαστές της Κίνας στοχεύουν όλο και περισσότερο την Ευρώπη και τις κοντινές περιοχές για επέκταση, αφού η Ουάσινγκτον κινήθηκε για να περιορίσει την παρουσία τους στις ΗΠΑ με αυστηρότερους κανονισμούς.

Το Πεκίνο αύξησε επίσης τους ελέγχους εξαγωγών γραφίτη τον Οκτώβριο.

Η Shanghai Putailai, κατασκευαστής υλικών μπαταριών, ανακοίνωσε τον Μάιο ότι σχεδιάζει να επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή εργοστασίου στη Σουηδία, ενώ ο κινέζος ανταγωνιστής Ningbo Shanshan ζυγίζει μια παρόμοια επένδυση στη Φινλανδία.

Επιπλέον, ο καναδικός όμιλος υλικών μπαταριών SRG Mining, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό όμιλο C-One, δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει μια εγκατάσταση 300-500 εκατομμυρίων δολαρίων στο Μαρόκο για να εξυπηρετήσει τις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Η Novonix στοχεύει να παράγει 20.000 τόνους γραφίτη ετησίως στο Riverside στο Τενεσί πριν επεκταθεί περαιτέρω στη Βόρεια Αμερική με στόχο τους 150.000 τόνους ετησίως.

Στους επενδυτές στη Novonix περιλαμβάνονται η κορεατική εταιρεία κατασκευής μπαταριών LG Energy Solutions και η Phillips 66, ο αμερικανικός όμιλος διύλισης πετρελαίου που παρέχει μια κρίσιμη πηγή μη κινεζικού οπτάνθρακα που απαιτείται για την παραγωγή γραφίτη από το διυλιστήριο Humber του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Εξετάσαμε την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με την ιδέα της προμήθειας από την Humber», δήλωσε ο Μπερνς. «Αλλά αυτά τα σχέδια θα είναι στο μέλλον».

Ο Μπερνς δήλωσε ότι η Novonix θα μπορούσε να αρχίσει να καταρτίζει σχέδια για ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο αργότερα αυτή τη δεκαετία, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τις δεσμεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και των κατασκευαστών κυψελών να αγοράσουν τη μελλοντική της παραγωγή.