Airbus-Louis Dreyfuss: Παραγγέλνουν 3 Φορτηγά Πλοία που Κινούνται και με Βοήθεια Αιολικής Πρόωσης

Airbus-Louis Dreyfuss: Παραγγέλνουν 3 Φορτηγά Πλοία που Κινούνται και με Βοήθεια Αιολικής Πρόωσης
energia.gr
Πεμ, 4 Ιανουαρίου 2024 - 13:13

Η Airbus σε συνεργασία με τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA) προχωρά με το σχέδιό της να δρομολογήσει τρία νέα φορτηγά πλοία ro-ro με βοήθεια αιολικής πρόωσης με ρότορες Flettner*. Ένα τμήμα της LDA υπέγραψε παραγγελία στις 2 Ιανουαρίου για την κατασκευή των τριών πλοίων με την κινεζική

 

 

Wuchang Shipbuilding, τμήμα της China State Shipbuilding Corporation (CSSC) με την παράδοση να ξεκινήσει το 2025.

Η Airbus και η Louis Dreyfus Armateurs ανακοίνωσαν τα σχέδια για τα τρία πλοία τον Οκτώβριο του 2023, τονίζοντας ότι όχι μόνο θα αυξήσουν σημαντικά την ικανότητα μεταφοράς εξαρτημάτων αεροσκαφών για την Airbus αλλά ταυτόχρονα θα μειώσουν δραστικά τις εκπομπές άνθρακα. Στόχος της Airbus είναι να μειώσει τις εκπομπές από τα πλοία της στον Ατλαντικό κατά 50% έως το 2030 σε σύγκριση με τη βασική γραμμή του 2023, μειώνοντας τις συνολικές εκπομπές από 68.000 σε 33.000 τόνους.

Τα πλοία είναι μεγαλύτερα από τα σημερινά πλοία που ανήκουν στην LDA και είναι ναυλωμένα στην Airbus, αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιούν καινοτόμο σχεδιασμό. Καθένα θα είναι εξοπλισμένο με δύο κύριους κινητήρες διπλού καυσίμου με μεθανόλη, καθώς και δύο βοηθητικούς κινητήρες διπλού καυσίμου με μεθανόλη. Αρχικά, αναμένεται τα πλοία να λειτουργούν με ντίζελ έως τη μετάβαση στην e-μεθανόλη. Επίσης θα επιτυγχάνουν περαιτέρω μείωση των εκπομπών με έξι ρότορες Flettner. Η Wuchang υπογραμμίζει επίσης ότι θα είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα διαχείρισης βελτιστοποίησης εξοικονόμησης ενέργειας.

Οι εκπομπές από τα πλοία αναμένεται να είναι 11.000 τόνοι CO2 ετησίως έως το 2030. Καθώς αυξάνουν τη χρήση της e-μεθανόλης, οι εκπομπές θα μειωθούν στους 5.000 τόνους το καθένα έως το 2040 για τα τρία νέα πλοία.

Σε σύγκριση με τα τρία υπάρχοντα φορτηγά πλοία που λειτουργούν για την Airbus, τα νέα πλοία θα έχουν σχεδιασμό μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας για να υποστηρίξουν το σχέδιο της Airbus να αυξήσει την παραγωγή των αεροπλάνων της κατηγορίας A320 σε 75 αεροσκάφη το μήνα έως το 2026. Τα νέα πλοία θα έχουν τη χωρητικότητα για τη μεταφορά περίπου 70 εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών και έξι σετ υποσυγκροτήσεων αεροσκαφών. Αυτό θα περιλαμβάνει φτερά, άτρακτο, πυλώνες κινητήρα και οριζόντιες και κάθετες ουρές. Η Airbus είπε ότι οποιαδήποτε πλεονάζουσα χωρητικότητα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από άλλα τμήματα ή τους εταίρους της.

Μετά την παράδοση, τα πλοία θα κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια μεταφέροντας τα εξαρτήματα μεταξύ της βάσης παραγωγής της Airbus στο Saint-Nazaire της Γαλλίας και της γραμμής συναρμολόγησης αεροσκαφών της στο Mobile της Αλαμπάμα. Δύο από τα υπάρχοντα πλοία, το Ciudad de Cadiz και το City of Hamburg, θα αποσυρθούν ενώ το τρίτο, το Ville de Bordeaux, θα μεταβεί σε διαδρομές στη Μεσόγειο.

Τα πλοία αποτελούν μέρος μιας πρωτοποριακής προσπάθειας χρήσης προηγμένων σχεδίων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών. Μια άλλη γαλλική επιχείρηση παρήγγειλε πρόσφατα το Canopée (5.500 dwt), το οποίο ονομάζεται το πρώτο υβριδικό βιομηχανικό σκάφος. Είναι εξοπλισμένο με πτυσσόμενα φτερά πανιά και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά συγκροτημάτων για το πρόγραμμα Ariane της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας μεταξύ της Ευρώπης και της εγκατάστασης εκτόξευσης στη Γαλλική Γουιάνα. Μια τρίτη γαλλική εταιρεία, η Zéphyr & Borée, πιστεύεται ότι παρήγγειλε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν επίσης wingsails.

 

*Οι ρότορες Flettner είναι κατακόρυφοι κύλινδροι που περιστρέφονται και αναπτύσσουν άνωση λόγω του φαινομένου Magnus, καθώς ο άνεμος τους διαπερνά. Οι ρότορες Flettner πρέπει να κινούνται μηχανικά για να αναπτύξουν άνωση και προωθητική ισχύ και η ευελιξία περιορίζεται από την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου.