Από τις αρχές του 2023, το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας σημείωσε σταθερή πρόοδο και η ζήτηση για διασυνοριακές εμπορευματικές μεταφορές παραμένει ισχυρή. Τους πρώτους 11 μήνες, 16.145 τρένα της γραμμής Κίνας-Ευρώπης μετέφεραν 1,749 εκατ. TEU, ξεπερνώντας το συνολικό φορτίο του 2022. Η σταθερή λειτουργία των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών της γραμμής παρείχε σημαντικά εχέγγυα για την ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου

«Με πυξίδα τη γραμμή Κίνας-Ευρώπης, οι πόλεις Τσενγκτού και Τσονγκτσίνγκ χτίζουν κομβικές οικονομίες που εστιάζουν στα ηλεκτρονικά προϊόντα, τα αυτοκίνητα, τα μηχανήματα και άλλες βιομηχανίες. Ο Διεθνής Σιδηροδρομικός Σταθμός της Τσενγκτού και το Διεθνές Πάρκο Εφοδιαστικής της Τσονγκτσίνγκ συγκεντρώνουν πάνω από 7.000 επιχειρηματικές οντότητες κάθε είδους, με τη συνολική αξία των μεταφερόμενων ολοκληρωμένων οχημάτων, των ηλεκτρονικών πληροφοριών, των προϊόντων βιοϊατρικής και άλλων αγαθών να ξεπερνά το 1 τρισ. γιουάν. Οι αγορές της Τσενγκτού και της Τσονγκτσίνγκ ακτινοβολούν σε περισσότερες από 100 χώρες και περιοχές», δήλωσε ο επικεφαλής του γραφείου του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας στην Τσενγκτού. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τις αρχές του 2023 συνολικά πάνω από 5.000 εμπορευματικά τρένα της γραμμής Κίνας-Ευρώπης λειτουργούν στο τμήμα Τσενγκτού-Τσονγκτσίνγκ. Σήμερα, περίπου 50 σταθερά δρομολόγια συνδέουν τις δύο αυτές πόλεις της επαρχίας Σιτσουάν.

Η κατασκευή του σιδηροδρόμου Κίνας-Ευρώπης επιταχύνεται καθώς η δεύτερη γραμμή του σιδηροδρόμου Λαντσόου-Σιντσιάνγκ από την Τζινγκχέ στην Αλασάνκοου μπήκε σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου 2023, αυξάνοντας την ετήσια μεταφορική ικανότητα από 15 εκατ. τόνους σε 60 εκατ. και μειώνοντας τον χρόνο μεταφοράς κατά 40 λεπτά. Συνεχώς λαμβάνονται μέτρα για την αύξηση του αριθμού των τρένων και της χωρητικότητάς τους. Σήμερα τα τρένα της γραμμής Κίνας-Ευρώπης φτάνουν σε 217 πόλεις και 25 ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας, στο μέλλον ο Όμιλος θα βελτιώσει τη μεταφορική ικανότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών της γραμμής, ανταποκρινόμενος στη ζήτηση της αγοράς, θα συνεχίσει να διαμορφώνει ένα διεθνές εμπορικό σήμα εφοδιαστικής και θα αναπτύξει ποιοτικότερα, αποτελεσματικότερα και ασφαλέστερα τρένα.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")