Η Tesla θα κλείσει το gigafactory της στο Βερολίνο για περίπου δύο εβδομάδες, από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων ως αποτέλεσμα του αποκλεισμού της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με το Reuters. Η Ερυθρά Θάλασσα φιλοξενεί σημαντικούς ναυτιλιακούς διαδρόμους, ιδιαίτερα μεταξύ της Ασίας και της Μεσογείου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο. 

Από τη Διώρυγα μεταφέρεται περίπου το ένα όγδοο του παγκόσμιου εμπορίου και το ένα τρίτο της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων, και είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη ναυτιλία μεταξύ Ασίας και Μεσογείου. Και στο παρελθόν υπήρξαν προβλήματα με την πειρατεία το 2010 στα ανοιχτά της ανατολικής ακτής της Αφρικής και στον Κόλπο του Άντεν, ιδιαίτερα γύρω από τη Σομαλία, όπου το πρόβλημα κλιμακώθηκε κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου της Σομαλίας. Ωστόσο, η σομαλική πειρατεία «λύθηκε» σε μεγάλο βαθμό από τη διεθνή συνεργασία και παρέμβαση, και δεν αποτελεί πλέον σημαντικό πρόβλημα.

Όμως τώρα το πρόβλημα εχει λάβει άλλη διάσταση. Για να φτάσουν στην Ερυθρά Θάλασσα, τα πλοία πρέπει να ταξιδέψουν μέσω του Κόλπου του Άντεν και του στενού Μπαμπ αλ-Μαντέμπ στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης.

Αλλά η Υεμένη, μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, βρίσκεται σε εμφύλιο πόλεμο εδώ και μια δεκαετία, με την κυβέρνηση της χώρας που υποστηρίζεται από τη Σαουδική Αραβία και τις ΗΠΑ να πολεμά εναντίον μιας υποστηριζόμενης από το Ιράν ομάδας ανταρτών τους Χούθι. Ως απάντηση στις επιθέσεις του Ισραήλ στη Γάζα, οι Χούθι κήρυξαν τον αποκλεισμό του στενού Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, δηλώνοντας την πρόθεσή τους να επιτεθούν σε εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ως αποτέλεσμα, οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες έσπευσαν να αναδιοργανώσουν τα δρομολόγιά τους για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό σημαίνει στροφή των πλοίων προς το νότο για να ταξιδέψουν σε ολόκληρη την Αφρική, η οποία είναι μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή από τη διαδρομή μέσω του Σουέζ – προσθέτοντας χιλιάδες μίλια και περισσότερο από μια εβδομάδα επιπλέον χρόνο ταξιδιού.

Έτσι, η Tesla θα δει σημαντικές καθυστερήσεις στην προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Βερολίνο. Χωρίς ανταλλακτικά για την κατασκευή αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα κλείσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής αυτοκινήτων ξεκινώντας από το τέλος αυτού του μήνα, ενώ θα περιμένει μερικές εβδομάδες για να φτάσουν περισσότερα ανταλλακτικά οχημάτων.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δηλώσει ότι αυτές οι διαταραχές πιθανότατα θα συνεχιστούν για το άμεσο μέλλον και έχουν συμβουλεύσει τις εταιρείες να εξετάσουν πώς διαχειρίζονται τα αποθέματα στο μεταξύ. Άλλες εταιρείες έχουν ανακοινώσει παρόμοιες διακοπές στην κατασκευή για τον ίδιο λόγο.

N. Παλ.