Η Exolum πρόκειται να κατασκευάσει μια πράσινη μονάδα παραγωγής υδρογόνου και σταθμό ανεφοδιασμού στην κοιλάδα Tees στην Αγγλία ως μέρος του έργου Tees Valley Hydrogen Vehicle Ecosystem. Το έργο, στο οποίο έχει χορηγηθεί επιχορήγηση £ 7 εκατομμυρίων από το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το Innovate UK στο πλαίσιο

του διαγωνισμού Tees Valley Hydrogen Transport Hub Competition, αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό το 2025.

Ο χώρος θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ηλεκτρόλυσης νερού και ενός σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου στον τερματικό σταθμό Riverside του Exolum στο Stockton-on-Tees, κοντά στο κέντρο της πόλης Middlesbrough και στη διασταύρωση των στρατηγικών δρόμων A19 και A66.

Ο ηλεκτρολύτης θα παράγει πράσινο υδρογόνο χρησιμοποιώντας ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και θα τροφοδοτεί τόσο τον σταθμό ανεφοδιασμού, χωρητικότητας 1,5 τόνων ημερησίως, όσο και άλλους πελάτες στην περιοχή χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο παράδοσης "hub and spoke".

Το έργο περιλαμβάνει επίσης τον βρετανικό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου Electra Commercial Vehicles και τον Γερμανό κατασκευαστή Quantron AG, σε συνεργασία με τη Novuna Vehicle Solutions, οι οποίοι μαζί θα αναπτύξουν τουλάχιστον 20 ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου, που κυμαίνονται από 4,2 έως 27 τόνους.

Αυτοί οι κατασκευαστές θα λάβουν συνολικά £5 εκατομμύρια (€5,8 εκατ.) στο πλαίσιο του ίδιου διαγωνισμού χρηματοδότησης.

Τα οχήματα θα χρησιμοποιηθούν από ορισμένους από τους μεγαλύτερους χειριστές οχημάτων της περιοχής, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα οχήματα ντίζελ, μειώνοντας έτσι την τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση και τις εκπομπές άνθρακα.

Η παρακολούθηση δεδομένων και η αξιολόγηση της απόδοσης των φορτηγών υδρογόνου θα πραγματοποιηθεί από τη Σχολή Μηχανικών Υπολογιστών και Ψηφιακών Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Teesside και το Κέντρο Καινοτομίας Net Zero Industry.

Ο επικεφαλής των καθαρών ενεργειών της Exolum, Andrés Suarez, δήλωσε: «Στην Exolum θέλουμε να γίνουμε σημαντικός παίκτης στην τεχνολογία πράσινου υδρογόνου, η οποία τοποθετείται ως αποδοτικός φορέας ενέργειας για να βοηθήσει στην απαλλαγή από τον άνθρακα τομείς που είναι δύσκολο να ηλεκτριστούν, όπως η κινητικότητα βαρέως τύπου.

«Αυτό το έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο προστίθεται σε άλλα που έχουμε υπό ανάπτυξη και άλλα που έχουν ήδη υλοποιηθεί πλήρως, όπως το πρώτο εργοστάσιο υδρογόνου για κινητικότητα στη Μαδρίτη της Ισπανίας.

«Χάρη στην κοινή συνεργασία με άλλες πρωτοπόρες εταιρείες, θα μπορέσουμε να προσφέρουμε αυτή τη νέα τεχνολογία στην αγορά για να οδηγήσουμε την ενεργειακή μετάβαση».