Η Hapag-Lloyd Προσφέρει Χερσαία Δρομολόγια στη Σ. Αραβία Παρακάμπτοντας την Ερυθρά Θάλασσα

Η Hapag-Lloyd Προσφέρει Χερσαία Δρομολόγια στη Σ. Αραβία Παρακάμπτοντας την Ερυθρά Θάλασσα
energia.gr
Τρι, 23 Ιανουαρίου 2024 - 09:50

Ένα μήνα μετά την εκτροπή της πορείας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα λόγω ανησυχιών από τις επιθέσεις των Χούθι, η Hapag-Lloyd ενημέρωσε τους πελάτες την Παρασκευή ότι έχει μια νέα προσωρινή αλλά καινοτόμα λύση για να ξεπεράσει τις διακοπές και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων ειδικά στη Σαουδική Αραβία και την Ιορδανία.

Από τότε που ξεκίνησαν οι εκτροπές, οι παραδόσεις έχουν επηρεαστεί στα λιμάνια της Μέσης Ανατολής αφήνοντας τις περιοχές στη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα ουσιαστικά αποκλεισμένες.

Η Hapag επιβεβαίωσε στο Reuters μετά την τελευταία αναθεώρηση ασφαλείας ότι ο μεταφορέας θα συνεχίσει να εκτρέπει πλοία. Αυτό ακολουθεί παρόμοιες δηλώσεις άλλων μεταφορέων, συμπεριλαμβανομένης της Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι αναμένει ότι οι διακοπές θα διαρκέσουν για μήνες. Η Hapag παρέχει στους πελάτες μια ζωντανή ένδειξη για την παρακολούθηση των προϊόντων που διακινεί και αυτή τη στιγμή εμφανίζει πάνω από 100 ταξίδια, δικά της και των συνεργατών της που επηρεάζονται σε διαδρομές όχι μόνο από την Ασία προς την Ευρώπη, τη Μεσόγειο, τον Ινδικό Ωκεανό και τη Μέση Ανατολή, αλλά ακόμη και η ανατολική ακτή των ΗΠΑ επηρεάστηκε από τις εκτροπές από τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Καθώς συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε τον αντίκτυπο της κατάστασης στη Διώρυγα του Σουέζ, εισάγουμε χερσαίους διαδρόμους εξυπηρέτησης από το Jebel Ali, το Dammam και το Jubail προς την Τζέντα», γράφει η Hapag στη νέα ειδοποίηση προς τους πελάτες της. Ο μεταφορέας λέει ότι παρέχοντας τις νέες χερσαίες συνδέσεις στη Σαουδική Αραβία, εκτός από τους τυπικούς διαδρόμους, ελπίζει να διευκολύνει ορισμένες από τις παραδόσεις και να μειώσει τις καθυστερήσεις. Θα τους επιτρέψει επίσης να παρέχουν σύνδεση με τη γειτονική Ιορδανία. Οι αποστολείς θα μπορούν επίσης να συνδεθούν με την υπηρεσία μεταφοράς ωκεανού της Hapag από τη Τζέντα.

«Αν και αυτή δεν είναι η βέλτιστη λύση όσον αφορά τη χωρητικότητα, θα προσφέρει μια άλλη επιλογή στους τρέχοντες χρόνους διέλευσης, ειδικά όπου οι εναλλακτικές διαδρομές γίνονται υπερβολικά μεγάλες», γράφει η Hapag και δηλώνσει ότι θα επεκτείνει το εσωτερικό δίκτυο λέγοντας στους πελάτες να «μείνουν συντονισμένοι» για περισσότερες ενημερώσεις.

Η Hapag αναφέρει ότι εξυπηρετεί συνήθως 55 λιμάνια και έχει 53 τερματικούς σταθμούς εσωτερικής ναυσιπλοΐας στη Μέση Ανατολή. Η εναλλακτική είναι η πιο πρόσφατη από μια σειρά βημάτων που έχουν κάνει οι μεταφορείς σε προσπάθειες να μετριάσουν ορισμένες από τις διακοπές. Εργάζονται επίσης για να προσθέσουν πλοία και να ενεργοποιήσουν πλοία που είναι σε αδράνεια, με τις αναφορές να επισημαίνουν ότι η αυξημένη ζήτηση δίνει νέα δύναμη στην αγορά ναυλωμένων πλοίων και διατηρεί την τιμή για τα πλοία υψηλή. Αρκετοί μεταφορείς έχουν επίσης αναφέρει ότι προγραμματίζουν ειδική υπηρεσία τροφοδοσίας εκτός διαδρομής που εκτελείται μετ' επιστροφής μέσω της Διώρυγας του Σουέζ στη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα.

Αναλυτές είχαν αναφέρει προηγουμένως ότι περισσότερα από 500 από τα 700 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ήταν προγραμματισμένα για δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας είχαν ήδη εκτραπεί. Στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, η CMA CGM, επικαλούμενη τις διακοπές και την έλλειψη προβλεψιμότητας στην περιοχή, ανέφερε ότι αποφάσισε να επαναδρομολογήσει τα πλοία της Βόρειας Ευρώπης - Αυστραλίας γύρω από την Αφρική. Προηγουμένως, ο γαλλικός μεταφορέας είχε δηλώσει ότι εξακολουθούσε να στέλνει ορισμένα πλοία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και να επιδιώκει να αυξήσει σταδιακά τον αριθμό των πλοίων που διατηρούν τα δρομολόγια.