Startup Λιθίου που Υποστηρίζουν GM και Stellantis Αναζητά άνω του $1 δισ., για Έργο Άλμης

Startup Λιθίου που Υποστηρίζουν GM και Stellantis Αναζητά άνω του $1 δισ., για Έργο Άλμης
energia.gr
Παρ, 2 Φεβρουαρίου 2024 - 10:56

Μια ιδιωτική αμερικανική startup λιθίου που υποστηρίζεται από τη Stellantis NV και την General Motors Co. συνεργάζεται με οικονομικούς συμβούλους για να αναζητήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για το έργο της στην Καλιφόρνια. Τα κεφάλαια προορίζονται για ένα έργο από την Controlled Thermal Resources Holdings Inc., γνωστό ως CTR, στην κομητεία Imperial κοντά στην περιοχή Salton Sea 

σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η περιοχή φιλοξενεί γεωθερμικά κοιτάσματα άλμης. Το σχέδιο χρηματοδότησης είναι μια μικρή ανωμαλία σε έναν κλάδο που αντιμετώπισε πρόσφατα αντίθετους ανέμους.

Η τιμή για το λίθιο - το μέταλλο που είναι βασικό συστατικό για τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα - έχει υποχωρήσει περισσότερο από 80% από το ρεκόρ στα τέλη του 2022, καθώς η αγορά εκτοξεύτηκε από τους φόβους για έλλειψη σε ένα βουνό πλεονασματικών αποθεμάτων.

Η κατάρρευση δημιουργεί όλεθρο στους παραγωγούς, με τα έργα στασιμότητας, τις ακυρωμένες συμφωνίες και τις περικοπές παραγωγής.

Ωστόσο, το έργο από το CTR περιλαμβάνει μια εισβολή σε έναν χώρο που ορισμένοι ειδικοί είπαν ότι υπόσχεται. Τα μη συμβατικά κοιτάσματα λιθίου, όπως η γεωθερμική άλμη, έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουν τις μελλοντικές προμήθειες του μετάλλου, μόλις επιλυθούν οι τεχνολογικές προκλήσεις.

Η Κίνα κυριαρχεί εδώ και πολύ καιρό στις παγκόσμιες προμήθειες βασικών εμπορευμάτων που είναι ζωτικής σημασίας για τα EV, αλλά οι ΗΠΑ θέλουν να το αλλάξουν αυτό και να δημιουργήσουν τη δική τους αλυσίδα εφοδιασμού. Μεγάλη υποστήριξη για την εγχώρια αμερικανική παραγωγή έχει προέλθει από την κυβέρνηση. Για τον ιδιωτικό τομέα, τα έργα της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών που περιλαμβάνουν επεξεργασία, διύλιση και ανακύκλωση έχουν συνήθως καλή αποδοχή.

Το σχέδιο χρηματοδότησης περιλαμβάνει χρηματοδότηση ιδίων κεφαλαίων και χρέους και η Goldman Sachs Group Inc. θα ενεργεί ως η κύρια τράπεζα για τη χρηματοδότηση μετοχικού κεφαλαίου, είπαν τα άτομα που ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.

Η Goldman αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η Stellantis τον Αύγουστο επένδυσε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια σε CTR, επεκτείνοντας μια αρχική συμφωνία προμήθειας ώστε να παρέχει CTR έως και 65.000 μετρικούς τόνους υδροξειδίου του λιθίου ποιότητας μπαταρίας σε 10ετή περίοδο. Η GM είπε το 2021 ότι πραγματοποίησε μια επένδυση «πολλών εκατομμυρίων δολαρίων» στο CTR, χωρίς να αποκαλύψει το ακριβές μέγεθος της επένδυσης.