Η Maersk Προειδοποιεί ότι η Υπερπροσφορά θα Πλήξει τα Κέρδη λόγω Ερυθράς Θάλασσας

Η Maersk Προειδοποιεί ότι η Υπερπροσφορά θα Πλήξει τα Κέρδη λόγω Ερυθράς Θάλασσας
energia.gr
Πεμ, 8 Φεβρουαρίου 2024 - 13:02

Η Maersk προειδοποίησε την Πέμπτη ότι η πλεονάζουσα χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα έπληττε τα κέρδη περισσότερο από το αναμενόμενο φέτος και ότι δεν είδε σημαντική ώθηση από την άνοδο των ναύλων λόγω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα, πλήττοντας τις μετοχές της. Η προειδοποίηση, η οποία οδήγησε επίσης τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα να αναστείλει το πρόγραμμα

επαναγοράς μετοχών του, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πρόσφατη αισιοδοξία των επενδυτών για τον κλάδο.

Οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων ήταν μεταξύ των αποθεμάτων με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη μέχρι στιγμής το 2024, καθώς η αλλαγή δρομολόγησης των πλοίων μετά από επιθέσεις στη ναυτιλία από μαχητές Χούτι που υποστηρίζονται από το Ιράν στην Ερυθρά Θάλασσα - μια σημαντική εμπορική οδός - αύξησε τους ναύλους.

Η Maersk, όπως και άλλοι ναυτιλιακές εταιρείες, εκτρέπει ορισμένα πλοία σε μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική και ορισμένοι αναλυτές περίμεναν ότι οι μεγαλύτεροι χρόνοι ταξιδιού και οι υψηλότεροι ναύλοι θα αντιστάθμιζαν τη μεγάλη αύξηση των νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχονται στην αγορά.

Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε στους δημοσιογράφους στην Κοπεγχάγη ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν ταιριάζει με την κλίμακα των σημείων συμφόρησης που προκάλεσε η πανδημία, η οποία αύξησε τα κέρδη των φορτωτών και ότι η Maersk δεν περίμενε σημαντικό αντίκτυπο.

Αντίθετα, η εταιρεία είπε ότι αναμένει «σημαντικές προκλήσεις υπερπροσφοράς» στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων να υλοποιηθούν πλήρως το 2024 και να γίνουν αισθητές το 2025 και πιθανώς το 2026.

Η πανδημική ώθηση στα κέρδη από τη ναυτιλία το 2022 είχε ως αποτέλεσμα ένα κύμα παραγγελιών νέων πλοίων.

«Οι προοπτικές για το 2024 εμφανίζονται ακόμη πιο δύσκολες από το 2023 στο τμήμα Ocean, καθώς η υπερπροσφορά πλοίων κορυφώνεται και η έκθεση της Maersk τους παρέχει περιορισμένο όφελος από τις αυξήσεις spot μετά τις εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα», ανέφεραν οι αναλυτές της Barclays σε ερευνητικό σημείωμα.

Οι μετοχές της Maersk υποχώρησαν 14% στις 10:18 GMT, ενώ αυτές της ανταγωνιστικής Hapag-Lloyd υποχώρησαν περίπου 8%.

Η Maersk, που θεωρείται βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου, είπε ότι αναμένει υποκείμενα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) μεταξύ 1 και 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, σε σύγκριση με τα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια που επιτεύχθηκε πέρυσι.

«Παραμένει υψηλή αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια και τον βαθμό διαταραχής της Ερυθράς Θάλασσας με τη διάρκεια από ένα τρίμηνο έως ολόκληρο το έτος να αντικατοπτρίζεται στο εύρος καθοδήγησης», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Οι αναλυτές σε μια δημοσκόπηση της LSEG προβλέπουν κατά μέσο όρο ότι η Maersk θα δημοσιεύσει EBITDA ύψους 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος.

Η Maersk είπε ότι το EBITDA μειώθηκε στα 839 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο από 6,54 δισεκατομμύρια δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα, υστερώντας στις προσδοκίες των αναλυτών για 1,13 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο αναλυτής της Sydbank Mikkel Emil Jensen χαρακτήρισε την οικονομική έκθεση «αδύναμη» και είπε ότι η καθοδήγηση της εταιρείας υποδεικνύει καθαρή ζημία για το 2024.

Η εταιρεία ανέστειλε επίσης το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της και είπε ότι θα επανεξετάσει την απόφαση μόλις οι συνθήκες της αγοράς στην θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν διευθετηθεί.