Συνεχίζοντας να σημειώνει πρόοδο στην προσπάθειά της να δρομολογήσει τρία μεγάλα φορτηγά πλοία Ro-Ro που χρησιμοποιούν αιολική πρόωση για λογαριασμό της Airbus, η φινλανδική Norsepower αναφέρει ότι ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη παραγγελία για πλοία με ρότορες (στροφεία) που εκμεταλλεύονται τη δύναμη των ανέμων στις θάλασσες. Τα πλοία, τα οποία θα λειτουργήσουν

 

υπό καθεστώς ναύλωσης για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών, παραγγέλθηκαν τον περασμένο μήνα από την Louis Dreyfus Armateurs (LDA) και θα κατασκευαστούν από την κινεζική Wuchang Shipbuilding.

Η Norsepower επιβεβαίωσε ότι έχει πλέον οριστικοποιήσει την παραγγελία για τη μεγαλύτερη εγκατάσταση στροφείων, χρησιμοποιώντας συνολικά έξι στροφείς σε κάθε ένα από τα τρία πλοία, υποστηριζόμενα από μια νέα γενιά τεχνολογίας. Ο σχεδιασμός, ο οποίος παρουσιάστηκε προκαταρκτικά τον Οκτώβριο του 2023, ενσωματώνει έξι ρότορες ύψους 35 μέτρων (115 πόδια) τοποθετημένους σε τρία ζεύγη σε κάθε πλοίο μαζί με δύο κινητήρες διπλού καυσίμου που λειτουργούν με ναυτικό ντίζελ και ηλεκτρονική μεθανόλη. Μέχρι το 2030, ενώ θα ταξιδεύει στη υπερατλαντική διαδρομή, η Norsepower αναφέρει ότι ο στόλος της Airbus θα παράγει περίπου 50% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 2023.

"Αυτή η συμφωνία για όλο τον στόλο αλλάζει τα δεδομένα για ολόκληρη τη βιομηχανία βοηθητικών αιολικών κινητήρων", δήλωσε ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower. "Πρώτον, είναι η μεγαλύτερη συμφωνία που έχει γίνει ποτέ στην αγορά των μηχανικών πανιών και, σε παγκόσμια πρώτη, περιλαμβάνει το ολοκαίνουργιο εργαλείο Norsepower Sentient Control της εταιρείας μας".

Ένα νέο πατενταρισμένο σύστημα ελέγχου για τους ρότορες που ανέπτυξε η Norsepower θα βοηθήσει στην παροχή καλύτερης απόδοσης για το σύστημα προώθησης του ανέμου και αναφορών εξοικονόμησης σε πραγματικό χρόνο. Το σύστημα θα επιτρέπει σε κάθε ρότορα να ελέγχεται ξεχωριστά, ενώ παράλληλα θα παρέχει μέτρηση δύναμης σε πραγματικό χρόνο, έλεγχο και φυσικά αναφορά εξοικονόμησης.

Η Norsepower εξηγεί ότι το νέο σύστημα θα βελτιστοποιήσει την απόδοση με τη διαχείριση των πολύπλοκων αεροδυναμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των στροφείων και της υδροδυναμικής συμπεριφοράς του σκάφους. Τα στροφεία χρησιμοποιούν μια μικρή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για να περιστραφούν, η οποία αξιοποιεί τον άνεμο για την παραγωγή της προωθητικής δύναμης, η οποία με τη σειρά της μειώνει την κατανάλωση καυσίμων, τις εκπομπές και το κόστος λειτουργίας.

Οι πλήρεις διαστάσεις του σκαφών δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά το καθένα θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 εμπορευματοκιβώτια και έξι σετ υποσυνόλων αεροσκαφών επεκτείνοντας την ικανότητα μεταφοράς φορτίων της Airbus. Αναφέρεται ότι κατά τη φάση του σχεδιασμού πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες δοκιμές υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) και αεροσήραγγας για τη βελτιστοποίηση της διάταξης και του σχεδιασμού των στροφείων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα πλοία θα πρέπει να αρχίσουν να τίθενται σε λειτουργία το 2026 για να αποσύρουν σταδιακά τον υπάρχοντα στόλο της εταιρείας. Όταν γίνει διαθέσιμη η e-μεθανόλη, αναμένουν να μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές μέσω της υιοθέτησης του εναλλακτικού καυσίμου.

Οι λειτουργίες θα υποστηρίζονται επίσης από λογισμικό δρομολόγησης που θα βελτιστοποιεί το ταξίδι των πλοίων στον Ατλαντικό.
Θα προγραμματιστεί έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η πρόωση από τον άνεμο και να αποφεύγεται η αντίσταση που προκαλούν οι δυσμενείς συνθήκες του ωκεανού.