Η Stellantis προειδοποίησε για μια "ταραχώδη" χρονιά μπροστά της, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 10% στο δεύτερο εξάμηνο, όταν οι απεργίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες των "τριών του Ντιτρόιτ" προκάλεσαν πολύωρες στάσεις εργασίας στα εργοστάσια της στη Βόρεια Αμερική, την ατμομηχανή των κερδών της. Οι απεργίες των συνδικάτων στη Βόρεια Αμερική προστέθηκαν σε μια περίπλοκη προοπτική για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες

με την ακόμη δειλή παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, τον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό, το συνεχιζόμενο κόστος και τις επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις.

Οι συντονισμένες απεργίες έξι εβδομάδων των συνδικάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά έληξαν με συμφωνίες για αυξήσεις ρεκόρ στους μισθούς των εργαζομένων στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο βάσει εσόδων μειώθηκαν στα 10,2 δισ. ευρώ την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου. Αυτό ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών για 9,54 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.

Για φέτος, η Stellantis παρέμεινε στις προβλέψεις της για διψήφια περιθώρια στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές, ακόμη και όταν η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο εργατικό κόστος στη Βόρεια Αμερική. Έχει δώσει τις ίδιες προοπτικές για τα δύο τελευταία χρόνια.

"Αυτή είναι η ελάχιστη δέσμευσή μας κάθε χρόνο, παρά τις αντιξοότητες, αλλά παραμένουμε προσηλωμένοι στο στόχο μας", δήλωσε η οικονομική διευθύντρια Natalie Knight στους δημοσιογράφους.

Ο Knight δήλωσε ότι ο αντίκτυπος των απεργιών για τη Stellantis, όσον αφορά το υψηλότερο κόστος ανά παραγόμενο αυτοκίνητο, θα είναι παρόμοιος με εκείνον που καταγράφεται από τους ανταγωνιστές, αλλά σε συνολικό επίπεδο η Stellantis μπορεί να βασίζεται στην ισχυρή τιμολογιακή της δύναμη στη Βόρεια Αμερική.

"Έτσι, ο αντίκτυπος για εμάς θα είναι σίγουρα σε συνολικό επίπεδο μικρότερος από αυτόν που έχετε δει από τους ανταγωνιστές μας", δήλωσε.

Οι ανταγωνιστές της Stellantis, η Ford και η General Motors, οι άλλες "τρεις του Ντιτρόιτ", μείωσαν και οι δύο τις προβλέψεις τους για τα κέρδη του περασμένου έτους λόγω της απώλειας παραγωγής από τις μακροχρόνιες απεργίες στα εργοστάσιά τους στη Βόρεια Αμερική.