Οι συνολικές ταξινομήσεις στις δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και Stellantis αυξήθηκαν κατά 11,5% και 15% αντίστοιχα τον Ιανουάριο, αλλά μειώθηκαν κατά 2,9% στη Renault , όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι πωλήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 42,3% από τον Δεκέμβριο σε 92.741 οχήματα, αν και αυτό ήταν μια αύξηση 29% από ένα χρόνο νωρίτερα.
Η τάση αυτή οφείλεται στη Γερμανία και τη Γαλλία, τις δύο μεγαλύτερες αγορές BEV στο μπλοκ, όπου οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν αντίστοιχα κατά 59% και 46% από τον προηγούμενο μήνα, αλλά αυξήθηκαν κατά 24% και 37% από ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα στοιχεία αντανακλούν μια παγκόσμια επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες μειώθηκαν κατά 26% τον Ιανουάριο από τον Δεκέμβριο, αλλά αυξήθηκαν κατά 69% από ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς βάρυναν, μεταξύ άλλων, οι περικοπές επιδοτήσεων ή οι αυστηρότεροι κανόνες στη Γερμανία και τη Γαλλία.
Καθώς το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει καταστεί εμπόδιο για την ευρύτερη μαζική υιοθέτηση, η Stellantis και η Renault προσπαθούν να αναπτύξουν πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
Τα EVs - είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, είτε για plug-in υβριδικά ή πλήρως υβριδικά - αντιπροσώπευαν το 47,5% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιανουάριο, έναντι 42,7% ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά μειωμένα από το 53,3% τον Δεκέμβριο.
Η αμερικανική πρωτοπόρος EV Tesla είδε αύξηση 66,9% σε ετήσια βάση στις πωλήσεις στην ΕΕ τον Ιανουάριο.
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο στην ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) αυξήθηκε κατά 11,5% σε 1 εκατομμύριο οχήματα, σύμφωνα με την ACEA.