Η Volkswagen δεν θα εξετάσει το ενδεχόμενο εισαγωγής της μονάδας μπαταριών της στο χρηματιστήριο μέχρι να λειτουργήσουν τα εργοστάσιά της και να χρησιμοποιηθεί η ενιαία κυψέλη μπαταριών, δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος στο Reuters, αποκλείοντας ουσιαστικά μια πιθανή δημόσια εγγραφή πριν από το 2026. Τα σχόλια του Thomas Schmall(φωτό) παρέχουν την καλύτερη ένδειξη μέχρι στιγμής για το πότε η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία

της Ευρώπης μπορεί να εισαγάγει την επιχείρηση μπαταριών PowerCo στο χρηματιστήριο, ως συνέχεια της προσέλκυσης ενός εξωτερικού επενδυτή ή της σύναψης στρατηγικών συνεργασιών με άλλους κατασκευαστές κυψελών.

"Σε ένα δεύτερο βήμα, η δημόσια εγγραφή παραμένει μια επιλογή για το μέλλον. Ωστόσο, αυτό θα γίνει θέμα μόνο όταν τα εργοστάσια λειτουργήσουν και η τυποποιημένη κυψέλη είναι σε χρήση", δήλωσε στο Reuters.

Η Volkswagen διαχώρισε τη μονάδα μπαταριών της στα μέσα του 2022, επενδύοντας 20 δισεκατομμύρια ευρώ (21,7 δισεκατομμύρια δολάρια) με εταίρους για την κατασκευή εργοστασίων που θα έφταναν τις 240 γιγαβατώρες δυναμικότητας μέχρι το 2030, σε μια κίνηση που ήλπιζε ότι θα της έδινε μεγαλύτερο έλεγχο της αλυσίδας εφοδιασμού της και θα τη βοηθούσε να φτάσει την Tesla.

Η μονάδα, που στοχεύει σε πωλήσεις 20 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας, έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής τρία εργοστάσια παραγωγής κυψελών μπαταριών στο Σάλτσγκιτερ, τη Βαλένθια και το Οντάριο, τα οποία θα λειτουργήσουν το 2025, το 2026 και το 2027, αντίστοιχα.

Σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την ενοποιημένη κυψέλη της, ένα ενιαίο σχέδιο κυψέλης που διατίθεται σε τρεις διαφορετικές χημείες, σε τουλάχιστον το 80% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της από το 2025 - καθιστώντας το 2026 το νωρίτερο χρονικό σημείο κατά το οποίο θα πληρούνται οι προϋποθέσεις του Schmall για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο.

Η PowerCo έχει αποφύγει μέχρι στιγμής να διευκρινίσει το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής δημόσιας εγγραφής, λέγοντας μόνο ότι σχεδιάζει να έχει την επιχείρηση έτοιμη για επενδυτές από το 2024.

Ο Schmall, για πρώτη φορά, απέκλεισε επίσης άλλο εργοστάσιο στην Ευρώπη προς το παρόν.

"Προς το παρόν αυτό δεν βρίσκεται στο τραπέζι τόσο από πλευράς ανταγωνισμού όσο και από πλευράς κόστους", δήλωσε.

Ο ενθουσιασμός της κεφαλαιαγοράς για τα EVs έχει ψυχρανθεί καθώς η αύξηση των πωλήσεων επιβραδύνθηκε και οι οικονομικές ζημίες συσσωρεύτηκαν, με τις μικρότερες εταιρείες από την Polestar έως τη Fisker να αγωνίζονται να συγκεντρώσουν τα οικονομικά για την ανάπτυξη EV.