Η EV Lucid Δεν Μπορεί να Βασιστεί στον "Απύθμενο Πλούτο" του Σαουδάραβα Ιδιοκτήτη του

Η EV Lucid Δεν Μπορεί να Βασιστεί στον Απύθμενο Πλούτο του Σαουδάραβα Ιδιοκτήτη του
energia.gr
Πεμ, 7 Μαρτίου 2024 - 11:11

Το αφεντικό της Lucid Motors δήλωσε ότι η αμερικανική start- up ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πρέπει να βασίζεται στον "απύθμενο πλούτο" του Σαουδάραβα χρηματοδότη της, καθώς επιδιώκει να αντλήσει κεφάλαια κατά το επόμενο έτος. Ο Peter Rawlinson δήλωσε ότι η εταιρεία, η οποία ανήκει κατά 60% στο Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, "εξετάζει κάθε πτυχή του κόστους" καθώς δίνει μάχη

για να μειώσει τις δαπάνες και να αυξήσει την παραγωγή των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα.

Ενώ η επιχείρηση έχει αρκετά χρήματα για να αντέξει μέχρι το 2025, είπε, ότι θα χρειαστεί να αντλήσει και πάλι κεφάλαια. Η Lucid είχε μετρητά ύψους 4,78 δισ. δολαρίων στο τέλος του 2023 και καίει "περίπου 1 δισ. δολάρια το τρίμηνο".

"Είναι αναπόφευκτο να χρειαστεί να αντλήσουμε κεφάλαια στο μέλλον, το θέμα είναι πότε", δήλωσε στους Financial Times στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. "Πρέπει να διαλέξουμε τη στιγμή που θέλουμε".

Η PIF της Σαουδικής Αραβίας έχει επενδύσει περίπου 5,4 δισ. δολάρια στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων 1,8 δισ. δολαρίων πέρυσι ως μέρος μιας άντλησης κεφαλαίων ύψους 3 δισ. δολαρίων. Ο Rawlinson δήλωσε ότι το ταμείο είναι "πιστός" και "μακροπρόθεσμος" ιδιοκτήτης, έχοντας επενδύσει σε κάθε άντληση κεφαλαίων μέχρι σήμερα.

Αλλά πρόσθεσε: "Αν υιοθετήσω μια νοοτροπία ότι υπάρχει απύθμενος πλούτος από την PIF, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, αυτό είναι κάτι που δεν θα κάνω ποτέ, τους σέβομαι πάρα πολύ για κάτι τέτοιο".

Η Lucid συγκαταλέγεται στις περισσότερες από δώδεκα νεοσύστατες επιχειρήσεις EV που έχουν βγει στην αγορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι οποίες όλες έχουν δυσκολευτεί με την παραγωγή και τη χρηματοδότηση.

Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 17% τον περασμένο μήνα, αφού ανακοίνωσε ασθενέστερες πωλήσεις και υποβάθμισε τις προσδοκίες της για το επόμενο έτος. Το 2023 σημείωσε καθαρή ζημία 2,8 δισ. δολαρίων, κάτι που ο Ρόλινσον απέδωσε εν μέρει στη λογιστική αντιμετώπιση του εργοστασίου της.

"Έχουμε ένα εργοστάσιο που αποσβένεται έναντι ενός μικρότερου όγκου λόγω της αγοράς", είπε.

Συνολικά, η μετοχή έχει χάσει περίπου τα τρία τέταρτα της αξίας της από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2021, αν και πρόκειται για μικρότερη πτώση από ό,τι για πολλές άλλες νεοσύστατες εταιρείες EV, ορισμένες από τις οποίες έχουν χρεοκοπήσει.

Η Lucid λέει ότι η τεχνολογία της μπαταρίας της την κάνει να ξεχωρίζει. Ο Rawlinson πρόσθεσε ότι η τεχνολογία είναι "πολύ επεκτάσιμη, είναι απλά ότι δεν έχουμε αποκτήσει ακόμη κλίμακα".

Η εταιρεία διερευνά μέτρα μείωσης του κόστους, τα οποία περιλαμβάνουν τη "μεταφορά της εφοδιαστικής κάτω από την ίδια στέγη για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών, την εξέταση της λίστας υλικών, την εξέταση των γενικών εξόδων, την εξέταση της μείωσης οτιδήποτε μεταβλητού".

Βασίζεται σε ένα νέο SUV με μπαταρία, που ονομάζεται Gravity, για την αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιό της στην Αριζόνα. Αν και αναμένει να κατασκευάσει μόνο 9.000 αυτοκίνητα φέτος, το εργοστάσιο έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει 90.000 ετησίως.

Η Lucid σχεδιάζει επίσης ένα μικρότερο, πιο προσιτό όχημα από το 2026, το οποίο θα παράγεται πρώτα σε ένα εργοστάσιο στη Σαουδική Αραβία που κατασκευάζει η εταιρεία.

Ο Rawlinson δήλωσε επίσης ότι η δέσμευση του βασιλείου στη Lucid αποτελεί μέρος της στρατηγικής του να διαφοροποιηθεί από το πετρέλαιο και να επενδύσει περισσότερο στην καθαρή ενέργεια και την τεχνολογία.