Ακόμη ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επλήγη χθες από τους αντάρτες στο στενό Bab-el-Mandeb

Τη συνέχιση των επιθέσεων κατά της διεθνούς ναυτιλίας, βάλλοντας εναντίον εμπορικών πλοίων, προανήγγειλε η υποστηριζόμενη από το Ιράν ομάδα Χούθι της Υεμένης, λίγες ώρες μετά τη βύθιση του bulk carrier Rubymar.

«Η Υεμένη θα συνεχίσει να βυθίζει περισσότερα βρετανικά πλοία και οι όποιες επιπτώσεις ή άλλες ζημιές θα προστεθούν στον λογαριασμό της Βρετανίας», ανέφερε ο Χουσεΐν αλ-Εζίζιας, αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών στην ομάδα των Χούθι, σε ανάρτησή του στο Χ. Αποκάλεσε μάλιστα το Ηνωμένο Βασίλειο «κράτος παρία» που συνεργάζεται με τις ΗΠΑ «στη χορηγία του συνεχιζόμενου εγκλήματος κατά των αμάχων στη Γάζα».

Xθες, αντάρτες Χούθι έπληξαν με δύο πυραύλους το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Sky II, σε απόσταση περίπου 85 μιλίων νοτιοανατολικά του Άντεν, και 170 μιλίων ανατολικά-νοτιοανατολικά του Στενού Bab-el-Mandeb, ενώ έπλεε από τη Σιγκαπούρη προς το Τζιμπουτί.

Μια πρώτη έκρηξη σημειώθηκε σε κάποια απόσταση από το πλοίο, ενώ μια δεύτερη προκάλεσε ζημιές στο μπλοκ καταλυμάτων του, σύμφωνα με την εταιρεία ασφαλείας Ambrey.

Ο πύραυλος προκάλεσε μικρής έκτασης πυρκαγιά που κατασβέστηκε από το πλήρωμα, ενώ δεν τραυματίστηκε κανένα μέλος του, ενώ αυτή τη στιγμή το πλοίο βρίσκεται στο Τζιμπουτί, όπου θα εκτιμηθεί περαιτέρω η κατάστασή του, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού ΙΜΟ Arsenio Dominguez σε δήλωσή του ανέφερε ότι η άσκηση των δικαιωμάτων ναυσιπλοΐας και της ελευθερίας των εμπορικών πλοίων πρέπει να γίνεται σεβαστή και ζήτησε προσοχή και αυτοσυγκράτηση ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω κλιμάκωση της κατάστασης.

Μάλιστα κάλεσε την κυβέρνηση της Υεμένης να προχωρήσει σε άμεση απελευθέρωση του πλοίου μεταφοράς οχημάτων Galaxy Leader και του πληρώματός του, που βρίσκεται υπό κράτηση από τους αντάρτες Χούθι.

Απτόητη η Cosco

Στο μεταξύ, όπως αναφέρει η ναυτιλιακή επιθεώρηση των Lloyds list, τα πλοία της Cosco συνεχίζουν να ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα, παρά την απειλή των Χούθι.

Mε το μήνυμα «ALL CHINESE» μέσω του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης, μια μέθοδος που χρησιμοποιείται από πολλά πλοία που συνδέονται με την Κίνα για να ελαχιστοποιήσουν τους κινδύνους, δύο από τα panamaxes ξηρού χύδην φορτίου της εταιρείας, το Sheng Heng Hai και το Sheng Ning Hai, έχουν εντοπιστεί να εισέρχονται στη συγκεκριμένη διεθνή πλωτή οδό.

Και τα δύο πλοία πέρασαν από το στενό Bab-el-Mandeb, με τα σήματα AIS να δείχνουν ότι κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ.

Το Sheng Heng Hai αναχώρησε από λιμάνι της Κίνας στις 14 Φεβρουαρίου και βρίσκεται κοντά στο νησί Farasas της Σαουδικής Αραβίας, ενώ το Sheng Ning Hai αναχώρησε από τη Σαγκάη στις 12 Φεβρουαρίου και τώρα προσεγγίζει το λιμάνι της Τζέντα.

Συνέντευξη Στυλιανίδη

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης σε συνέντευξή του σε κυπριακή εφημερίδα αναφέρθηκε στην κρίση που έχει ξεσπάσει εδώ και τρεις μήνες στην Ερυθρά Θάλασσα, τονίζοντας ότι έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία και κατ' επέκταση στην παγκόσμια ναυτιλία.

«H διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ όλων των τύπων πλοίων έχει ήδη μειωθεί στο μισό. Ως γνωστόν, η Διώρυγα του Σουέζ είναι μια από τις σημαντικότερες εμπορικές αρτηρίες του κόσμου. Τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός πλοίων που επιλέγει άλλες διαδρομές αυξάνεται συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Δεκέμβρη, περίπου 50 ποντοπόρα πλοία απέφυγαν να περάσουν από τα ταραχώδη νερά της Ερυθράς, ενώ τώρα ο αριθμός αυτός ήδη αγγίζει τα 300 εβδομαδιαίως» ανάφερε ο ίδιος.

Πρόσθεσε ότι «για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος για τη διεθνή ναυτιλία και την παγκόσμια οικονομία, σας αναφέρω απλώς έναν αριθμό: περίπου το 15% των διακινούμενων αγαθών του παγκόσμιου εμπορίου περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα. Το πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα γίνεται ήδη αισθητό. Εάν επιδεινωθεί, θα δημιουργήσει σοβαρές συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία. Αναπόφευκτα επηρεάζεται σημαντικά και η ευρωπαϊκή ήπειρος».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")