Η Volvo συνεργάζεται με την εταιρεία Breathe Battery Technologies, που προέρχεται από το Imperial College του Λονδίνου, για να μειώσει το χρόνο φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της κατά 30%. Η Volvo αναφέρει ότι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας της νεοφυούς εταιρείας λογισμικού διαχείρισης μπαταριών Breathe με έδρα το Λονδίνο στην εσωτερικά αναπτυγμένη

πλατφόρμα διαχείρισης μπαταριών της Volvo Cars θα ενισχύσει την απόδοση της τεχνολογίας φόρτισης των EV της.

Η Volvo λέει ότι το λογισμικό της Breathe θα μειώσει το χρόνο φόρτισης από 10-80% έως και 30%, διατηρώντας την ίδια ενεργειακή πυκνότητα και εμβέλεια. Η αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαιώνει ότι οι βελτιώσεις του χρόνου φόρτισης θα διαρκέσουν καθ' όλη τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας χωρίς να επηρεάζουν την υγεία της.

Η συνεργασία της Volvo με την Breathe προκύπτει από μια συμφωνία προμήθειας για το κορυφαίο προϊόν της, το Breathe Charge, και αποτελεί την τελευταία επένδυση του βραχίονα επιχειρηματικών κεφαλαίων της Volvo Cars, Volvo Cars Tech Fund.

Η Ann-Sofie Ekberg, διευθύνουσα σύμβουλος του Volvo Cars Tech Fund, δήλωσε: "Οι ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης, στο εύρος όπου οι πελάτες συνήθως φορτίζουν γρήγορα, αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς συνεχίζουμε να ενισχύουμε την ηλεκτρική κινητικότητα και να την κάνουμε διαθέσιμη σε περισσότερους ανθρώπους".

Σε αντίθεση με την προκαθορισμένη σταδιακή φόρτιση, το λογισμικό του Breathe χρησιμοποιεί την προσαρμοστική φόρτιση για να ελέγχει δυναμικά τη μπαταρία σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα μικρότερους χρόνους φόρτισης.

Το λογισμικό χρησιμοποιεί αλγόριθμους για τη διαχείριση της διαδικασίας φόρτισης σύμφωνα με την κατάσταση της μπαταρίας, ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία φόρτισης EV, αποφεύγοντας παράλληλα τον κίνδυνο επιμετάλλωσης του λιθίου, η οποία μπορεί να βλάψει την απόδοση αλλά και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Η Volvo αναφέρει ότι η κλιμάκωση θα είναι εύκολη, καθώς το λογισμικό της Breathe είναι πλήρως συμβατό με το υλικό που χρησιμοποιείται στα νέας γενιάς BEV της Volvo, οπότε δεν θα χρειαστεί να αλλάξει ο σχεδιασμός της μπαταρίας ή να εξορύξει επιπλέον υλικά.

Η Volvo Cars δεν δίνει χρονοδιάγραμμα για το πότε η τεχνολογία της Breathe θα αναπτυχθεί στα EV της.