Μια τεχνολογία ιπτάμενου αυτοκινήτου, που αρχικά αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε με επιτυχία στην Ευρώπη, αγοράστηκε από κινεζική εταιρεία

Με κινητήρα BMW και συμβατικό καύσιμο, το AirCar πέταξε για 35 λεπτά μεταξύ δύο αεροδρομίων της Σλοβακίας το 2021, χρησιμοποιώντας διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης.

Χρειάστηκαν μόλις δύο λεπτά για να "μεταμορφωθεί" από αυτοκίνητο σε αεροσκάφος, σημειώνει σε ρεπορτάζ του το BBC.

Πλέον οχήματα που κατασκευάζονται με βάση τον σχεδιασμό του θα χρησιμοποιούνται σε μια "συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή" της Κίνας.

Η Hebei Jianxin Flying Car Technology Company, με έδρα το Cangzhou, έχει αγοράσει αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή και τη χρήση αεροσκαφών AirCar σε άγνωστη περιοχή.

Η εταιρεία έχει κατασκευάσει το δικό της αεροδρόμιο και σχολή πτήσεων μετά από προηγούμενη εξαγορά από άλλον Σλοβάκο κατασκευαστή αεροσκαφών, δήλωσε ο Anton Zajac, συνιδρυτής της KleinVision, της εταιρείας που δημιούργησε το AirCar.

Έχοντας πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη της επανάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων, η Κίνα αναπτύσσει τώρα ενεργά λύσεις πτητικών μεταφορών.

Τον περασμένο μήνα, μια εταιρεία που ονομάζεται Autoflight πραγματοποίησε δοκιμαστική πτήση ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους που μετέφερε επιβάτες μεταξύ των πόλεων Shenzhen και Zhuhai. Το ταξίδι, το οποίο διαρκεί τρεις ώρες με το αυτοκίνητο, ολοκληρώθηκε σε 20 λεπτά, ανέφερε - αν και το αεροσκάφος δεν μετέφερε επιβάτες.

Το 2023 η κινεζική εταιρεία eHang έλαβε πιστοποιητικό ασφαλείας από Κινέζους αξιωματούχους για το ηλεκτρικό ιπτάμενο ταξί της. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, από την πλευρά της, ανέφερε ότι τα ιπτάμενα ταξί θα μπορούσαν να γίνουν τακτικό χαρακτηριστικό του ουρανού μέχρι το 2028.

Σε αντίθεση με αυτά τα επιβατικά αεροσκάφη που μοιάζουν με drone, το AirCar δεν απογειώνεται, ούτε προσγειώνεται κάθετα και απαιτεί διάδρομο προσγείωσης.

Εξακολουθούν πάντως να υπάρχουν σημαντικά εμπόδια για αυτή τη μορφή μεταφοράς όσον αφορά την υποδομή, τη ρύθμιση και την αποδοχή της τεχνολογίας από το κοινό.

Οι παγκόσμιες προσπάθειες ρύθμισης του κλάδου έχουν οδηγήσει "πολλούς προσπαθούν να βρουν μια εντελώς νέα σειρά ερωτήσεων που πρέπει να τεθούν".

"Από αυτή την άποψη, η ιστορία της Δύσης μπορεί μερικές φορές να επιβραδύνει τα πράγματα, καθώς υπάρχει κάποιος πειρασμός να προσπαθούμε να συμπιέσουμε αυτές τις νέες μηχανές στις παλιές κατηγορίες", πρόσθεσε ο κ. Ράιτ. "Η Κίνα θα μπορούσε κάλλιστα να το δει αυτό ως μια ευκαιρία να προχωρήσει".

Παρόμοιες ανησυχίες ίσχυαν κάποτε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - στα οποία η Κίνα έχει γίνει ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς.

(από capital.gr)