Η πορεία των διεθνών τιμών πετρελαίου είναι η μοναδική αιτία για τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ), επιχειρώντας να δώσει τη δική του εξήγηση για «την συνεχιζόμενη παραπληροφόρηση», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η πορεία των διεθνών τιμών πετρελαίου είναι η μοναδική αιτία για τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ), επιχειρώντας να δώσει τη δική του εξήγηση για «την συνεχιζόμενη παραπληροφόρηση», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει ο ΣΕΕΠΕ στην ανακοίνωσή του, «επαναλαμβάνει ορισμένα πασίγνωστα στοιχεία, τα οποία δυστυχώς είτε αποκρύπτονται από το ευρύ κοινό είτε διαστρεβλώνονται». Τέτοια στοιχεία είναι, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, το γεγονός ότι η τιμή του αργού πετρελαίου δεν έχει άμεση σχέση με τις τιμές αντλίας. Οι τιμές με τις οποίες αγοράζονται και πωλούνται τα προϊόντα του αργού, δηλ. βενζίνες, ντήζελ, κτλ, δεν έχουν σχέση με το αργό – αλλά μόνο με τα προϊόντα, όπως αυτά διατιμώνται στις διεθνείς αγορές.

Επίσης, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, οι τιμές των προϊόντων στην αντλία δεν μεταβάλλονται ποτέ με το ίδιο ποσοστό που μεταβάλλονται οι διεθνείς τιμές και αυτό συμβαίναι διότι το ένα μέγεθος (η διεθνής τιμή) μεταβάλλεται στο σύνολό του, ενώ το άλλο μέγεθος (η τιμή αντλίας) αποτελείται από ένα μεταβαλλόμενο κομμάτι, αυτό δηλ. που εξαρτάται από τις διεθνείς τιμές και από ένα σταθερό (τους φόρους). «Είναι δηλαδή μαθηματικά αδύνατο να μεταβάλλονται οι τιμές αυτές με το ίδιο ποσοστό» αναφέρει ο σύνδεσμος.

Όπως υπενθυμίζει, το 45% των λιανικών τιμών αποτελείται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης που είναι σταθερός.

«Όλα τα προαναφερόμενα είναι πασίγνωστα στον χώρο και δεν αποτελούν απλούς ισχυρισμούς αλλά προκύπτουν από την απλή εξέταση των στοιχείων που είναι προς πάντες διαθέσιμα από τις οικείες ιστοσελίδες (τιμοληψίες Υπουργείου Ανάπτυξης, κτλ). Θα πρέπει λοιπόν όλοι μαζί - φορείς και ΜΜΕ - να προσπαθήσουμε να γίνουν γνωστά και σε όλο το καταναλωτικό κοινό», καταλήγει ο ΣΕΕΠΕ.