Οι Aεροπορικές Πετάνε προς Έσοδα Ρεκόρ το 2024, καθώς τα Ταξίδια Εκτοξεύονται, αλλά Όχι τα Κέρδη

Οι Aεροπορικές Πετάνε  προς Έσοδα Ρεκόρ το 2024, καθώς τα Ταξίδια Εκτοξεύονται, αλλά Όχι τα Κέρδη
energia.gr
Δευ, 3 Ιουνίου 2024 - 13:01

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών αύξησε την πρόβλεψή της για τα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας το 2024 και προβλέπει έσοδα ύψους 996 δισεκατομμυρίων δολαρίων - ρεκόρ και αύξηση 9,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η πρόβλεψη κερδοφορίας για το έτος, που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της ΙΑΤΑ που πραγματοποιήθηκε

στο Ντουμπάι, τοποθετεί τα αναμενόμενα καθαρά κέρδη στα 30,5 δισ. δολάρια, από την προηγούμενη πρόβλεψη των 25,7 δισ. δολαρίων που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2023.

«Με το ρεκόρ των πέντε δισεκατομμυρίων αεροπορικών ταξιδιωτών να αναμένεται το 2024, η ανθρώπινη ανάγκη για πτήσεις δεν ήταν ποτέ ισχυρότερη. Επιπλέον, η παγκόσμια οικονομία βασίζεται στο αεροπορικό φορτίο για να παραδώσει τα 8,3 τρισεκατομμύρια δολάρια του εμπορίου που φτάνουν στους πελάτες μέσω του αέρα", δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, στο δελτίο τύπου του οργανισμού.

Όμως, ενώ τα έσοδα και τα κέρδη είναι σε ανοδική πορεία, τα έξοδα αυξάνονται επίσης, αφήνοντας τα περιθώρια κέρδους ισχνά, αναφέρει η έκθεση της ΙΑΤΑ.

Οι συνολικές δαπάνες για τις παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να φθάσουν τα 936 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις του οργανισμού του κλάδου - μια ετήσια αύξηση 9,4% και ένα υψηλό ρεκόρ. Προβλέπει επίσης ότι η απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου το 2024 θα ανέλθει στο 5,7%, το οποίο, όπως αναφέρει, είναι «περίπου 3,4 ποσοστιαίες μονάδες (ppt) κάτω από το μέσο κόστος κεφαλαίου».

«Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε πορεία προς βιώσιμα κέρδη, αλλά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό που πρέπει να καλυφθεί. Μια απόδοση 5,7% επί του επενδυμένου κεφαλαίου είναι πολύ χαμηλότερη από το κόστος κεφαλαίου, το οποίο είναι πάνω από 9%", δήλωσε ο Walsh.

«Και το να κερδίζουμε μόλις 6,14 δολάρια ανά επιβάτη είναι μια ένδειξη του πόσο ισχνά είναι τα κέρδη μας - μόλις και μετά βίας αρκετά για έναν καφέ σε πολλά μέρη του κόσμου».

Ο διευθυντής της ΙΑΤΑ ζήτησε να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ταλαιπωρούν τον κλάδο εδώ και χρόνια, καθώς και «ανακούφιση» από αυτό που αποκάλεσε «την παρέλαση επαχθών κανονισμών και συνεχώς αυξανόμενων φορολογικών προτάσεων».

Υποστήριξε ότι μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις πολιτική θα βελτίωνε επίσης τις δυνατότητες των αεροπορικών εταιρειών να «επιταχύνουν τις επενδύσεις στη βιωσιμότητα». Οι αεροπορικές εταιρείες ευθύνονται για περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η ΙΑΤΑ έχει τονίσει την ανάγκη να επιτύχει ο κλάδος καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 - κάτι που οι περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες και οι επιστήμονες έχουν αντιμετωπίσει με σκεπτικισμό.