Bloomberg: Από τον Λακωνικό Κόλπο στο Μαρόκο "Έστειλαν" οι Ασκήσεις του Ελληνικού Π. Ν. τις Μεταφορτώσεις Ρωσικού Αργού

Bloomberg: Από τον Λακωνικό Κόλπο στο Μαρόκο Έστειλαν οι Ασκήσεις του Ελληνικού Π. Ν. τις Μεταφορτώσεις Ρωσικού Αργού
energia.gr
Δευ, 3 Ιουνίου 2024 - 17:44

Οι ασκήσεις του ελληνικού πολεμικού ναυτικού στο Λακωνικό Κόλπο ανάγκασε τους εμπόρους ρωσικού πετρελαίου να αναζητήσουν νέα τοποθεσία για τη μεταφόρτωση φορτίων αργού στη Μεσόγειο θάλασσα, όπως γράφει το Bloomberg

Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη αποτελεί μια ακόμα ένδειξη του πόσο δύσκολο θα είναι για τις δυτικές χώρες να περιορίσουν μια δραστηριότητα που έχει ανησυχήσει τόσο τις ρυθμιστικές αρχές όσο και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Έτσι, πλέον τα εξαμενόπλοια μεταφορτώνουν το ρωσικό αργό πετρέλαιο (Urals) από μικρότερα τάνκερ κοντά στην πόλη Nador στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Από τον περασμένο μήνα, το ελληνικό Ναυτικό πραγματοποιεί ασκήσεις στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει. To πρακτορείο ειδήσεων επισημαίνει δε ότι από τον περασμένο μήνα, το ελληνικό ναυτικό διεξάγει ναυτικές ασκήσεις σε θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ελλάδα,στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει.

Το Rolin, ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), εμφανίζεται να λαμβάνει αργό Ουραλίων από το μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο.

Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο -το Ocean AMZ και το Sea Fidelity- έχουν επίσης φτάσει στο σημείο. Και τα τρία φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια από το ρωσικό λιμάνι Πριμόρσκ στη Βαλτική τον περασμένο μήνα.

Περίπου το 80% του ρωσικού αργού Ουραλίων αποστέλλεται στην Ασία, κυρίως σε Ινδία και Κίνα. Η χρήση VLCC προσφέρει οικονομίες κλίμακας για τη ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων, ωστόσο τα ευρωπαϊκά κράτη δεν ενθαρρύνουν τη μεταφόρτωση φορτίων κοντά στις ακτές τους.

Στη Θέουτα, ισπανικό θύλακα που βρίσκεται στα δυτικά του Μαρόκου, γίνονταν κατά κόρον μεταφορτώσεις αργού Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο, όμως σχεδόν σταμάτησαν τον περασμένο χρόνο, ύστερα από πιέσεις που άσκησαν τόσο οι εγχώριες αρχές όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αντίστοιχα, οι ασκήσεις του ελληνικού Ναυτικού, επισημαίνει το Bloomberg, εμπόδισαν σοβαρά την ίδια δραστηριότητα στον Λακωνικό Κόλπο, όπου οι μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ξεπήδησαν σαν μανιτάρια στον απόηχο της εισβολής στην Ουκρανία.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών που θέτει κανόνες για τη ναυτιλία, χαρακτήρισε την αλλαγή φορτίων στην ανοιχτή θάλασσα ως «επικίνδυνη πρακτική».