Η BASF SE και η Eramet SA εγκατέλειψαν τα σχέδιά τους να δαπανήσουν έως και 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου παραγωγής νικελίου-κοβαλτίου στην Ινδονησία, αντιστρέφοντας την πορεία τους μετά την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων που περιόρισε τη ζήτηση. Η παγκόσμια διαθεσιμότητα νικελίου ποιότητας για μπαταρίες έχει βελτιωθεί από τότε που σχεδιάστηκε το έργο,

ανέφερε η BASF χθες Δευτέρα σε ανακοίνωσή της. Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έχει επίσης εξασθενήσει το τελευταίο έτος, οδηγώντας σε πτώση των τιμών του νικελίου και του κοβαλτίου.

Το BloombergNEF αυτό το μήνα μείωσε τις εκτιμήσεις του για τις πωλήσεις ηλεκτρικών μπαταριών κατά 6,7 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026. Η επιβράδυνση είναι ιδιαίτερα αισθητή στην Ευρώπη, την εγχώρια αγορά της BASF, και στις ΗΠΑ. Εταιρείες όπως η Volkswagen, η Stellantis και η Mercedes-Benz έχουν ήδη περικόψει ή μετατοπίσει έργα μπαταριών.

Οι μετοχές της BASF είχαν μικρή μεταβολή την Τρίτη στη Φρανκφούρτη. Η μετοχή σημειώνει πτώση 5,3% φέτος. Η γαλλική Eramet υποχώρησε έως και 1,4%. Έχει κερδίσει 38% το 2024.

Η BASF και η Eramet το 2020 ανακοίνωσαν ότι σχεδίαζαν να επενδύσουν έως και 2,6 δισ. δολάρια στο εργοστάσιο της Ινδονησίας μαζί με την παραγωγό νικελίου Eramet. Περίπου εκείνη την εποχή, οι υψηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έστειλαν τις τιμές των μετάλλων μπαταρίας στα ύψη, προκαλώντας ευρείς φόβους για ελλείψεις.

Έκτοτε οι τιμές υποχώρησαν λόγω της αυξανόμενης παραγωγής νικελίου και κοβαλτίου από άλλες επιχειρήσεις της Ινδονησίας, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές πρώτων υλών κάνουν όλο και πιο συχνά πίσω στα φιλόδοξα σχέδια επέκτασής τους.

Το έργο BASF-Eramet που ναυάγησε, γνωστό ως Sonic Bay, επρόκειτο να παράγει περίπου 67.000 τόνους νικελίου και 7.500 τόνους κοβαλτίου ετησίως, ανέφερε το Υπουργείο Επενδύσεων της Ινδονησίας σε ανακοίνωσή του τον περασμένο Ιανουάριο.

Η Eramet δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων της στην Ινδονησία για την προμήθεια μεταλλεύματος νικελίου σε τοπικούς παραγωγούς.

Η Ινδονησία στοχεύει να αποτελέσει παγκόσμιο κόμβο για την εφοδιαστική αλυσίδα EV και φιλοξενεί ήδη μια σειρά έργων - πολλά από αυτά με κινεζική υποστήριξη - για την παραγωγή νικελίου ποιότητας μπαταρίας. Η Κίνα έχει παράσχει κίνητρα που πιθανότατα ανέρχονται σε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια και μπορεί πλέον να παράγει πολύ περισσότερες μπαταρίες από όσες χρειάζεται, γεγονός που οδηγεί τις τιμές προς τα κάτω, σύμφωνα με το BNEF.

Η BASF σχεδιάζει να ενισχύσει την προμήθεια πρώτων υλών για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της μέσω ενός νέου εργοστασίου ανακύκλωσης μπαταριών στη Γερμανία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του αργότερα φέτος.

Το 2018, η εταιρεία υπέγραψε επίσης μακροπρόθεσμη συμφωνία προμήθειας νικελίου με τη ρωσική Nornickel για την τροφοδοσία μιας νέας μονάδας παραγωγής υλικών μπαταριών στη Φινλανδία. Η εταιρεία δήλωσε τον Απρίλιο ότι η μονάδα δεν λειτουργεί λόγω των εν εξελίξει διαδικασιών αδειοδότησης και δεν έχει λάβει ακόμη παραδόσεις από τη Nornickel.